شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بررسی انواع روش های اصولی برای تحلیل بیت کوین

بیت کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال است. تحلیل بیت کوین یا تجزیه دقیق و ردیابی ارزش آن، با بررسی بازار محقق می‌شود. از گذشته تا کنون اساس اصلی بازارهای مالی، سرمایه‌گذاری، کسب سود و نوسان قیمت‌ها بوده است. آشنایی با روش‌های تحلیل این ارز دیجیتال، سبب آگاهی بیشتر سرمایه‌گذاران شده و کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در معاملات خود اتخاذ کنند.

همچنین افت و خیز قیمت‌ها، چه در بازارهای مالی سنتی و چه در شکل پیشرفته آن مانند بورس اوراق بهادار، شباهت زیادی به بازار ارز دیجیتال دارد. جهت بررسی قیمت‌ بیت کوین و خرید رمز ارزها، آگاهی از انواع روش‌های تحلیل آن امری ضروری است. در ادامه مقاله جهت بررسی دقیق‌تر روش‌های اصولی برای تحلیل بیت کوین با ما همراه باشید.

تحلیل بیت کوین

روش‌های مختلف تحلیل بیت کوین

روش‌های متنوعی جهت تحلیل این ارز دیجیتال محبوب وجود دارد که همگی نیازمند کسب دانش هستند تا با کاهش ریسک معاملات، فرصت مناسب جهت ورود یا خروج از بازار ایجاد کنند. در ادامه به معرفی انواع روش‌های تحلیل بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال و نکات مهم آن‌ها خواهیم پرداخت.

عملکرد علاقمندان به بازار ارز دیجیتال در سراسر دنیا، خود بهترین گزینه جهت حرفه‌ای‌تر شدن تازه واردها هستند. البته اگر به تازگی وارد بازار شده و اطلاعاتی در رابطه با این افراد در دسترس ندارید، مطالعه این مطلب به شما کمک می‌کند که با استفاده از اطلاعات ارائه شده و تحلیل بیت کوین، بهترین عملکرد را در بازار ارز دیجیتال برای خرید بیت کوین داشته باشید. این دو روش عبارت‌اند از:

تجزیه و تحلیل فنی یا همان تحلیل تکنیکال

در دنیای کریپتوکارنسی پیچیدگی‌های فراوانی وجود دارد، به عبارت دیگر دنیای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و در ارتباط با بیت کوین این امر شدیدتر می‌شود. با ورود به این تجارت، سرمایه‌گذاران باید تجارب خود را دوچندان کرده و با اطلاعات لازم اقدام به خرید بیت کوین کنند. یکی از مهم‌ترین تجارب کاربران، رویارویی با نوسان قیمت‌هاست. نوسانات و پیچیدگی‌های ذکر شده، سبب تحت تأثیر قرار دادن سرمایه در دنیای ارزهای دیجیتال خواهد شد.

قیمت بیت کوین تنها در عرض چند ثانیه بالا و پایین می‌شود که این امر در نمودارهای ارائه شده توسط صرافی به وضوح قابل مشاهده است. بالا و پایین شدن‌ قیمت‌ها، سبب افزایش یا کاهش سرمایه افراد می‌شود که با تسلط بر تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی‌های ناشی از آن، می‌توان ریسک ضرر ناشی از نوسانات را کاهش داد و معامله را در جهت موفقیت پیش برد.

اغلب کاربران و سرمایه‌گذاران بیت کوین در جهان، از این تحلیل که در واقع مهم‌ترین نوع تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال است، به پیش‌بینی دقیقی از قیمت آینده آن دسترسی پیدا می‌کنند. لازم به ذکر است که این تحلیل از برخی تکنیک‌های کیفی برای ارزیابی فرصت‌ها استفاده می‌کند و در آن از انواع مدل‌سازی ریاضی و آماره بهره گرفته می‌شود.

بررسی تحلیل تکنیکال بر پایه الگوهای نمودار و شاخص‌های آماری استوار است. الگوهای نموداری شامل نمودارهای میله‌ای، کندل و خطی هستند که در واقع رایج‌ترین انواع نمودارها در این تحلیل محسوب می‌شوند.

تحلیل فاندامنتال(Fundamental Analysis)

یکی دیگر از روش‌های تحلیل بیت کوین، بنیادی نام دارد که تمرکز اصلی آن، تعیین ارزش ذاتی ارز دیجیتال است و دقت دارد که رمز ارز مورد نظر، بیشتر یا کم‌تر از ارزش واقعی خود ارزش‌گذاری نشده باشد. لازم به ذکر است که فاندامنتال پایه اساسی جهت پیش‌بینی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. برای این کار ابتدا قیمت مورد انتظار ارز دیجیتال را با قیمت فعلی آن مقایسه و چنانچه قیمت فعلی رمز ارز عدد بالاتری باشد، می‌توان گفت که کوین مورد نظر بیش از حد ارزش‌گذاری شده است. اگر قیمت فعلی کم‌تر از قیمت مورد انتظار باشد، با گذر زمان ارزش آن بالاتر می‌رود. در روش بنیادی و کسب آگاهی در این زمینه، می‌توان به چشم‌اندازی از آینده بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال دست یافت.

برخی از مزایای تحلیل فاندامنتال عبارت‌اند از:

  • مؤثر در فهم و درک کلی بازار ارز دیجیتال

  • بهترین روش جهت سرمایه‌گذاری بلندمدت

  • به‌کارگیری عوامل بنیادی برای پیش‌بینی ارزهای دیجیتال

تحلیل سنتیمنتال یا احساسات (Sentimental Analysis)

پیشرفت تحلیل‌ها سبب تخصصی‌تر شدن روند بازارها می‌شود. سنتیمنتال یک تحلیل نوین است که رفتارشناسی یا روان‌شناسی فعالان بازار را زیر نظر دارد. با بررسی رویدادهای بازارهای مالی، نوع گرایش کاربران بازار نشان داده خواهد شد. اطلاعات به دست آمده باعث می‌شود که کاربران تشخیص دقیق‌تری نسبت به موقعیت‌های ساختگی بازار و انجام معاملات داشته باشند. با تقویت دانش سنتیمنتال، به خصوص در زمان تشنج بازار توسط شبکه‌های اجتماعی و موقعیت‌های ساختگی، کاربران با تمرکز بهتری اقدام به ادامه معامله‌ در بازار ارز دیجیتال خواهند کرد.

درصورتی که تحلیل بیت کوین از طریق رویکردهای عاطفی و ارزیابی دیدگاه‌های احساسی صورت گیرد، آن را تحلیل احساسات یا سنتیمنت می‌نامند که البته به کار گرفتن احساسات همیشه با رویکرد مثبت رو‌به‌رو نبوده و چنانچه سرمایه‌گذاران بدون داشتن اطلاعات، اقدام به خرید و فروش رمز ارزها کنند، احتمال شکست وجود دارد. چند روش کارآمد در این جهت عبارت‌اند از:

  • استفاده از گوگل ترندز

  • بررسی شاخص ترس و طمع بازار

  • پیگیری روند صعودی و نزولی نمودارها

رمز ارزهای محبوب و پرطرفدار

در این مقاله علاوه بر بررسی روش‌های تحلیل قیمت بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال برتر، در جهت موفقیت در این مسیر، با انواع روش‌های تحلیل اصولی آن آشنا شده و به معرفی دقیق هر یک پرداختیم. هرکدام از این روش‌ها برای کاربردی متفاوت در اکوسیستم بلاکچین ایجاد شده‌اند. این آگاهی بی ضرر نیست؛ زیرا با بالا رفتن اطلاعات از عملکرد صحیح در این بازار، سرمایه افراد رشد کرده و مسیر موفقیت را طی خواهند کرد.

بسیاری از افراد به کسب اطلاعات در این زمینه پرداخته و به این نوع سرمایه‌گذاری رو آورده‌اند. لازم به ذکر است که مطالب ذکر شده نه به عنوان تبلیغ و ایجاد تمایل برای خرید ارز مربوطه، بلکه تنها جهت اطلاع‌رسانی و آشنایی علاقمندان با روش‌های مختلف تحلیل ارائه شده است؛ زیرا روش صحیح این است که هرگونه معامله و سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، توسط افراد آموزش‌دیده و با تجربه انجام شود تا از بروز خطاهای احتمالی و ایجاد ضرر جلوگیری به عمل آید.


این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied