شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

انتقال پول به ایران از طریق بیت کوین

انتقال پول به ایران از طریق بیت کوین

با توجه به تحریم‌های آمریکا، بسیاری از افراد خارج از کشور برای انتقال پول به دوستان و آشنایان خود در داخل ایران با مشکلات زیادی مواجه هستند. علاوه بر این، حواله‌های ارزی نیز کارمزدهای نسبتا بالایی دارند که مانع مضاعفی بر سر انتقال پول به خارج از یک کشور محسوب می‌شود. اما خوشبختانه یک روش بسیار عالی برای این کار وجود دارد. در این مطلب، نحوه انتقال پول به ایران از طریق بیت کوین را آموزش می‌دهیم.

 

مراحل انتقال پول از خارج کشور به ایران از طریق بیت کوین

در این قسمت بدون هیچ مقدمه چینی، به سراغ آموزش مراحل انتقال پول از کشورهای خارجی به داخل ایران از طریق ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین می‌رویم. این مراحل به‌صورت خلاصه به‌شکل زیر هستند:

  • ثبت نام در صرافی

  • ساخت کیف پول ارز دیجیتال

  • خرید بیت کوین

  • ارسال بیت کوین‌ها به کیف پول شخصی در ایران

  • پرداخت کارمزد

  • بررسی وضعیت تراکنش

 

ثبت نام در صرافی

اولین مرحله، انتخاب یک صرافی برای خرید ارز دیجیتال است. امروزه صرافی‌های بین‌المللی زیادی نظیر بایننس، کوین بیس، کوکوین و سایر گزینه‌ها در دسترس هستند که با ثبت نام در آن‌ها می‌توانید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

به‌عنوان مثال، بایننس (Binance) را در نظر بگیرید. بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات است که از کشورهای مختلفی مشتری دارد. البته ناگفته نماند که برخی از کشورها به‌خاطر تحریم‌ها یا قوانین داخلی‌شان در لیست کشورهای ممنوعه استفاده از خدمات صرافی بایننس هستند. مثلا ایران به دلیل تحریم‌ها و آمریکا به‌دلیل قوانین اوراق بهادار داخلی خود در این لیست قرار دارند. اما اگر ساکن آمریکا هستید، می‌توانید از نسخه آمریکایی این پلتفرم به نام Binance US استفاده کنید.

بنابراین برای اینکه بدانید آیا کشور محل اقامت شما اجازه کار با صرافی بایننس را دارد یا خیر، عبارت "binance country selector" را در گوگل سرچ کرده و لینک اول مربوط به بایننس را باز کنید. در این صفحه، لیست کشورهای مورد تایید این پلتفرم را مشاهده خواهید کرد. اگر کشور محل اقامت شما در این لیست وجود نداشت، از صرافی‌های دیگری نظیر کوکوین یا بای بیت استفاده کنید. پس از آن، در صرافی مورد نظر ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید.

 

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال یک نرم افزار است که با استفاده از آن می‌توانید رمز ارزهایتان را نگهداری یا ارسال و دریافت کنید. با اینکه هنگام ثبت نام و ساخت اکانت کاربری در یک صرافی به‌صورت خودکار برای شما یک کیف پول ارز دیجیتال نیز ساخته می‌شود، اما برای امنیت بیشتر، می‌توانید یک کیف پول شخصی نیز بسازید. این مرحله ضروری نیست و امکان انتقال مستقیم ارز دیجیتال از حساب صرافی خارجی به یک کیف پول شخصی در ایران نیز وجود دارد.

اما دقت داشته باشید که به هیچ وجه از حساب یک صرافی خارجی مستقیما نباید به حساب یک صرافی ایرانی ارز دیجیتال انتقال دهید. علت این امر، شناخته‌شده بودن آدرس کیف پول‌های صرافی ایرانی است و با این کار احتمال مسدود شدن حساب کاربری شما وجود دارد. بنابراین بهتر است یک کیف پول شخصی برای انتقال ارزهای دیجیتال از صرافی به آن داشته باشید. البته ناگفته نماند که با این کار، کارمزدهای نقل و انتقالات شبکه نیز یک مرحله بیشتر خواهد شد.

امروزه والت‌های زیادی برای این کار وجود دارند که از جمله محبوب‌ترین گزینه‌ها می‌توان تراست والت (Trust Wallet) را نام برد. این اپلیکیشن رایگان است و با مراجعه به گوگل پلی یا اپ استور می‌توانید نسخه سازگار با اندروید و iOS آن را دانلود نمایید.

 

خرید بیت کوین

در این مرحله، به صفحه خرید و فروش ارزهای دیجیتال صرافی مورد نظر مراجعه کنید. مثلا برای خرید بیت کوین از صرافی بایننس، در صفحه اصلی کافی است روی تب "Buy Crypto" در بالای صفحه کلیک نمایید. این صفحه به شکل زیر است:

پس از مشخص کردن مقدار بیت کوین و پرداخت مبلغ مورد نظر، بیت کوین‌های خریداری شده وارد حساب شما در بایننس خواهد شد. دقت داشته باشید که در این مرحله برای خرید با کارت یا حساب بانکی، احتمالا از طرف خود بانک‌تان مبلغی به‌عنوان کارمزد از شما حساب شما کسر خواهد شد.

ارسال بیت کوین‌ها به کیف پول شخصی در ایران

در مرحله آخر، باید بیت کوین‌های خریداری‌شده را برای فرد مورد نظر خود در ایران ارسال کنید. برای این کار، «آدرس کیف پول بیت کوین» او را بگیرید. آدرس کیف پول بیت کوین بین 26 تا 35 کاراکتر طول دارد و از حرف و عدد تشکیل می‌شود. این آدرس‌ها همچنین با "1"، "3" یا "bc1" شروع می‌شوند. مثلا یک آدرس بیت کوین می‌تواند به شکل زیر باشد:

1Lbcfr7sAHTD9CgdQo3HTMTkV8LK4ZnX71

اکنون وارد حساب کاربری خود در صرافی مورد نظر شده و به قسمت "Withdrawal" بروید. مثلا در صرافی بایننس، این صفحه به شکل زیر است:

 

سپس باید مقدار بیت کوین برای ارسال، آدرس کیف پول مقصد و شبکه تحت انتقال را انتخاب کنید. برای بیت کوین، شبکه باید همان Bitcoin باشد. پس از بررسی همه موارد، تراکنش را تایید کنید.

 

پرداخت کارمزد

دقت داشته باشید که هنگام ارسال بیت کوین، با دو نوع کارمزد مواجه می‌شوید:

  • یکی کارمزد شبکه است که به ماینرهای بیت کوین تعلق گرفته و هیچ ارتباطی با صرافی مورد استفاده ندارد. یعنی فرقی نمی‌کند شما با کدام صرافی کار می‌کنید، برای انتقال بیت کوین روی بلاک چین، باید مقداری کارمزد بپردازید که توسط خود شبکه مشخص می‌شود.

  • کارمزد بعدی متعلق به خود صرافی است که به در هر پلتفرم تفاوت دارد. مثلا در صرافی بایننس، برای برداشت بیت کوین ملزم به پرداخت کارمزد ثابت 0.001 واحد BTC هستید. حداقل مقدار برداشت نیز 0.002 واحد BTC است و امکان برداشت و انتقال زیر این مقدار وجود ندارد. بنابراین به این مورد نیز هنگام خرید و ارسال دقت کنید.

 

بررسی وضعیت تراکنش

در آخر، یک هش تراکنش به‌نام TxID توسط صرافی مورد نظر برای شما ارسال می‌شود که با استفاده از آن می‌توانید وضعیت انتقال بیت کوین به آدرس مورد نظر را بررسی کنید. این آدرس را در یکی از اکسپلوررهای شبکه بیت کوین مثلا سایت blockchain.com/explorer وارد کنید. برای تراکنش‌های موفق، عبارت "Success" را روبروی "Status" مشاهده خواهید کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied