شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آشنایی با زیبایی‌های تاریخی و طبیعی

هر گردشگری از سفر رفتن یک هدف خاص و مشخص را دنبال می‌کند. عده‌ای به سفر می‌روند تا خستگی‌ روزهای کاری‌شان را به در کنند و مشغول تفریح و استراحت شوند. و عده‌‌ای دیگر هم سفرشان را با هدف آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف آغاز می‌کنند و می‌خواهند به کمک مسافرت، مکان‌ها و موقعیت‌های جدید را بشناسند!

راستش را بخواهید برای ما فرقی نمی‌کند که سفر به چه دلیلی آغاز ‌شود! همین که بتوانیم کمر همت ببندیم و با وجود دغدغه‌های امروزی، از خانه و کاشانه‌مان دل بکنیم و چند روزی خودمان را مهمان یک جای جدید کنیم، خودش یک ماجراجویی جذاب است! در حقیقت سفر رفتن با هر بهانه‌ای، تجربه‌ای جدید و منحصر به فرد است که خاطراتش تا سال‌ها همراهمان خواهد بود!

سفر به شمال و سر زدن به دیدنی‌های حیرت انگیز بابل

سفر امروز ما از شهر بابل شروع می‌شود! یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مازندران که با داشتن جنگلها، رودخانه‌ها و امکانات گردشگری فراوان، خاطره‌ای دل انگیز و فراموش نشدنی را برای هر مسافری رقم می‌زند.

جالب است که بدانید حدود ۸ هزار هکتار از بابل را جنگل‌های سرسبز و دست نخورده تشکیل می‌دهند. جنگل‌هایی که در آنها درختان قدیمی و چند صد ساله به همراه گونه‌های نایاب جانوری به زندگی خود مشغولند. اصلا به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به محیط زیست، بابل را برای سفر انتخاب می‌کنند. 

توریستی بودن بابل باعث شده است تا در این شهر امکانات متنوعی برای اجاره سوئیت وجود داشته باشد. در حقیقت اگر از جمله مسافرانی هستید که برای پیدا کردن اقامتگاه یا اجاره ویلا شمال نگرانی دارید، باید به شما این خبر خوش را بدهیم که می‌توانید در بابل مثل آب خوردن گزینه‌های مختلفی برای اقامت خود و همسفرانتان پیدا کنید!

علاوه بر امکانات اقامتی، در این شهر امکانات تفریحی و گردشگری بسیاری هم وجود دارد که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارد. یکی از این امکانات چشمه آبگرم ازرود است که محبوبیت ویژه‌ای در میان تمام دوست‌داران چشمه‌های آب گرم دارد. آبگرم ازرود در فاصله ۳۳ کیلومتری جنوب شرقی بابل واقع شده و به دلیل نزدیکی‌اش به رودخانه‌ها و دره‌های جنگلی، به عنوان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های مازندران شناخته می‌شود.

چشمه آبگرم ازرود علاوه بر چشم اندازهای بکر به کوه‌های جنگلی اطراف، خواص طبیعی و درمانی متعددی هم دارد و بهترین گزینه برای افرادی به حساب می‌آید که از درد مفاصل رنج می‌برند.

بوستان مینیاتوری مشهد، یک انتخاب هیجان انگیز

اغلب ما مشهد را با حرم مطهر امام رضا (ع) می‌شناسیم. با این حال مشهد جدا از بعد زیارتی، با مراکز خرید، پارک‌های آبی مدرن و بوستان‌های سرسبز و متفاوت شناخته می‌شود. به همین دلیل است که بسیاری از مسافران با اجاره سوئیت مشهد نزدیک حرم، خودشان را برای زیارت آن امام مطهر آماده می‌کنند و سپس راهی بازدید از دیگر جاذبه‌های شهر می‌شوند. خوشبختانه در این شهر هم مانند شمال انواع خانه، آپارتمان و اقامتگاه‌های بوم گردی ساخته شده است تا مسافران بتوانند با رزرو و اجاره سوئیت در مشهد یک مسافرت فراموش نشدنی را تجربه کنند.

بوستان مینیاتوری مشهد از جمله جاذبه‌های جدید این شهر است که با تمام بوستان‌های معمولی یک فرق اساسی دارد! در این پارک ۵۸ ماکت از بناهای تاریخی و فرهنگی ایران دیده می‌شود. این ماکت‌ها شامل سازه‌های تخت‌ جمشید، آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار نیشابوری، باغ شاهزاده ماهان کرمان، سد کارون، روستای کندوان، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، راه‌آهن مشهد، پل خواجو و ارگ بم هستند.

در این پارک دریاچه‌ای به وسعت ۲ هزار متر و رودخانه‌ای به طول ۲۱۶ متر نیز وجود دارد که حسابی به زیباتر شدن محیط این منطقه کمک کرده است. یک قطار هم در مسیر بوستان طراحی شده است که گردشگران علاقه‌مند را در میان ماکت‌های کوچک و بزرگ سواری می‌دهد.

پارک‌ مینیاتوری مشهد برای کسانی که نمی‌توانند به تک‌تک شهرها سفر و از مکان‌های تاریخی آنها به‌طور جداگانه دیدن کنند، بسیار جذاب و مفید خواهد بود. در این پارک امکانات تفریحی دیگری مانند شهربازی کودکان، کافی‌شاپ، پارکینگ و سرویس بهداشتی برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است.

 

عمارت شاپوری، عمارتی با باغ ایرانی اروپایی در شیراز

درست است که شیراز مهد شاعران و ادیبان بزرگ است، اما در شهر بهار نارنج سازه‌ها و عمارت‌های نه چندان قدیمی هم وجود دارند که زیبایی‌شان چیزی کمتر از دیدنی‌های دیگر نیست.

یکی از این بناهای منحصر به فرد شیراز، عمارت شاپوری است که برخلاف تصور بسیاری، قدمت چندانی ندارد و ساخت آن به زمان پهلوی اول برمی‌گردد. با این حال این عمارت با تلفیقی از معماری جذاب ایرانی و اروپایی ساخته شده است و شکل و شمایل متفاوتش توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. 

بد نیست که بدانید این عمارت تا اوایل دهه ۷۰ به یکی از بزرگ‌ترین تجار شیراز تعلق داشت. بعد از ترک اهالی خانه، عمارت شاپوری و باغ وسعیش تا چند سال به شکل ساختمانی متروکه رها شد. با این حال سازه این بنای شگفت انگیز در سال‌های اخیر مورد مرمت و بازسازی و به عنوان یکی از دیدنی‌های شیراز، در معرض دید عموم قرار گرفت.

از جمله جذابیت‌های باغ شاپوری، درختان قدیمی و کهنسال آن هستند که برخلاف باغ‌های دیگر به صورت قرینه کاشته نشده‌اند! درختان سرو، افرا، چنار، انجیر، انار، نارنج و خرما که در بهار، زیبایی اینجا را دوچندان می‌کنند. 

عمارت شاپوری در یکی از محله‌های قدیمی و پر رفت و آمد شهر بنا شده است. بنابراین مسافران می‌توانند در کوچه پس کوچه‌های نزدیک این عمارت نسبت به اجاره سوئیت در شیراز اقدام کنند و در زمانی کوتاه از این مجموعه و سایر دیدنی‌های شهر دیدن نمایند. فراموش نکنید که در ماه‌های خاصی از سال مانند اردیبهشت، پیدا کردن امکانات اقامتی و رزرو سوئیت شیراز ممکن است کمی سخت باشد! چرا که در این زمان مسافران از سراسر ایران برای مسافرت راهی این شهر می‌شوند. پس بهتر است تا دیر نشده برای سفر به شیراز برنامه‌ریزی کنید و در بهار از پایتخت فرهنگ و ادب ایران بازدید نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied