شمانیوز
شما نیوز

کشت ۱۴ هزار هکتار گندم قراردادی در فارس

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: ۱۴ هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت گندم قراردادی رفته که ۶ هزار هکتار آن را تشکل‌های تحت پوشش این سازمان کشت کردند.

کشت ۱۴ هزار هکتار گندم قراردادی در فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، هدایت الله رحیمی اظهار داشت:کشت قراردادی گندم نقش مهمی در تامین امنیت و پایداری تولید و گامی ارزشمند در رفع مشکلات بخش کشاورزی از جمله نیاز نقدینگی کشاورزان گندم کار برای خرید نهاده و ماشین آلات دارد.

وی گفت: بسته سیاست حمایتی از کشاورزان در قالب کشت قراردادی گندم در سطح ۷۰هزار هکتار برنامه ابلاغی استان فارس است.                                          

او بیان کرد: کشت قراردادی گندم برای تامین امنیت غذایی کشور با استفاده از الگوی کشت و رسیدن به بهره وری تولید، افزایش ارزش افزوده، کاهش ضایعات و تعادل قیمت و حمایت از بهره برداران با هدف تامین کود پایه، سرک ، پوشش بیمه محصول و جهش تولید این محصول راهبردی در استان در روند اجرا قرار دارد.

وی گفت: تولید محصول بر اساس استانداردها و تقاضای مصرف کنندگان گندم و با اولویت اقتصادی کردن تولید، استفاده بهینه از یارانه‌ها و کاهش مداخله گری دولت در خرید و فروش گندم از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی اظهار داشت: در این طرح گندم کار به ازای هر هکتار زیر کشت، علاوه بر دریافت کود پایه موردنیاز به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون ریال، از پوشش بیمه محصول نیز استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد:گندمکارانی که هنوز کشت نکرده اند می توانند برای استفاده از مزایای این طرح به ادارات تعاون روستایی شهرستان ها مراجعه کنند و پس از انعقاد قرارداد و دادن سفته بابت ضمانت به سامانه پایش که در اختیار مراکز خدمات جهاد کشاورزی است معرفی می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied