شمانیوز
شما نیوز

۳ بیمارستان بزرگ دولتی در شیراز احداث می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در جمع خبرنگاران از پیگیری برای توسعه دسترسی مردم شیراز به خدمات سلامت با راه اندازی سه بیمارستان جدید در سه نقطه شهر شیراز خبر داد.

۳ بیمارستان بزرگ دولتی در شیراز احداث می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» همزمان با آغاز هفته ملی سلامت، در جمع اصحاب رسانه حضور یافته و ضمن پاسخگویی به پرسش های آنان، اولویت های مجموعه سلامت استان و اهداف هفته ملی سلامت را بیان کرد.

مسوول ارشد حوزه سلامت استان در این نشست با اشاره به جایگاه و نقش محوری رسانه در پیشبرد اهداف حوزه سلامت گفت: هرگونه ورود حوزه رسانه به مسایل سلامت، دستاوردی موفقیت آمیز را به همراه داشته و از فعالان این حوزه می خواهیم که به کمک ارتباط اجتماعی گسترده، چالش ها را به مجموعه سلامت انتقال داده، موضوعات را تحلیل کرده و راهکارهای پیشنهادی خود را نیز انعکاس دهند.

دکتر حسینی در ادامه بر اهمیت نقش آفرینی مردم در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت: تجربه کرونا، این اهمیت مشارکت عمومی را بیش از پیش به تصویر کشید و همچنین بعد دیگر این همه گیری، نمایش پیوستگی تمامی مردم دنیا به یکدیگر و نقش هر کدام از ما در توسعه سلامت عمومی بود.

او ضمن دعوت از صاحب نظران و صاحبان رسانه برای تبیین مسایل حوزه بهداشت و درمان افزود: یکی از چالش های کنونی در این زمینه، دسترسی محدود ساکنان حاشیه شهرها به خدمات بهداشتی درمانی است که امیدواریم این چالش همانند اقدامات زیرساختی که در روستاها، موجب توسعه بهداشت عمومی شده است، برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز یکی دیگر از اولویت های کنونی مجموعه سلامت را توسعه زیرساخت های بیمارستانی در شهر شیراز برشمرد و ادامه داد: در سال های پس از انقلاب اسلامی تاکنون، مرکز بیمارستانی دولتی در شیراز راه اندازی نشده و اکثر موارد به همت خیرین سلامت استان بوده است که در تلاش هستیم تا این خلاء، با راه اندازی بیمارستان بزرگ محمد رسول الله(ص) با هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی، بیمارستان حضرت صدیقه طاهره(س) با هفتصد تخت بیمارستانی و بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی حضرت خاتم الانبیاء(ص)، برطرف شده و مردم شیراز و مراجعان دیگر استان ها، دسترسی مناسبی به خدمات درمانی در بخش دولتی داشته باشند.

دکتر سید وحید حسینی گفت: با تلاش های صورت گرفته و همکاری و حمایت استاندار فارس، کار تامین اعتبار این مراکز در سفر ریاست جمهوری انجام شده و ضمن پیشبرد برنامه ها با همکاری مجموعه وزارت بهداشت، مراحل آغاز و پیشبرد این پروژه ها در حال انجام است که گامی پرشتاب برای بهبود کیفی و کمی خدمات سلامت در شیراز، به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور محسوب می شود.

او یکی از دستاوردهای مهم حوزه سلامت طی سال های اخیر را توسعه مراکز بیمارستانی در شهرهای مختلف استان برشمرد که گامی موثر در کاهش نیاز به مراجعه به مرکز استان و افزایش رفاه و دسترسی مردم استان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز توجه به گسترش برنامه های آموزش نیروی متخصص در مجموعه سلامت و در دوران پساکرونا را از دیگر برنامه های در دست اجرا برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دارا بودن ۶۴مرکز تحقیقاتی، بیشترین آمار را در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به خود اختصاص داده که در کنار هفت مرکز رشد و شرکت های دانش بنیان، تلاش می شود تا بتوانیم زمینه های کارآفرینی، استقلال ملی و خودکفایی در حوزه سلامت را هم راستا با فرمایشات مقام معظم رهبری، محقق سازیم.

دکتر حسینی راه اندازی امکان تولید دستگاه های لاپاراسکوپی در شرکت های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به عنوان تکنولوژی انحصاری چند کشور محدود در دنیا را از جمله دستاوردهای این مراکز برشمرد و افزود: همچنین در دوران کرونا، تولیدات این شرکت ها توانست نقش موثری در کاهش نیاز مردم استان به محصولات محافظتی داشته باشد.

او همچنین فعالیت دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی شیراز به عنوان دومین دانشکده با این محوریت علمی پس از تهران را از دیگر توانمندی های مجموعه سلامت فارس برای پیشبرد اهداف فناورانه در حوزه بهداشت و درمان برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود به وضعیت کنونی کرونا در استان فارس اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۰ شهر استان در وضعیت آبی و دیگر شهرستان ها در وضعیت زرد است و در زمینه واکسیناسیون کرونا نیز ۹۳ و نیم درصد از جمعیت هدف دز اول، ۸۸درصد دز دوم و ۴۹ درصد نیز دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که آمار موفقی در سطح کشور محسوب می شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت استان همچنین از آمادگی مجموعه سلامت استان برای تزریق مرحله جدید واکسیناسیون با اولویت افراد بالای ۷۰سال، کادر بهداشت و درمان و افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی و بیماری های زمینه ای خبر داد و یادآور شد: دستیابی به وضعیت باثبات کنونی و کاهش آمارها، حاصل تلاش شبانه روزی مجموعه سلامت، همکاری اصحاب رسانه و مردم استان، مشارکت مسوولان استان و اطلاع رسانی به موقع است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied