شمانیوز
شما نیوز

۱۵ هزار خانوار دارابی گازدار می شوند

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی عملیات گازکشی به شهرها، روستا‌ها و مناطق بالای ۲۰ خانوار در شهرستان داراب به اتمام می‌رسد و مردم از طعم خدمت در این زمینه برخوردار می‌شوند.

۱۵ هزار خانوار دارابی گازدار می شوند

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمدجواد عسکری اظهارداشت: در دو سال گذشته سعی کردیم با ارتباطات لازم با مدیران بالادستی در وزارت نفت و با همراهی مدیران عامل گاز استان و همراهی مدیر و کارکنان اداره گاز شهرستان، شرایطی را فراهم کنیم تا با انعقاد قرارداد‌های لازم، انقلابی در خصوص گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های شهرستان داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تا چند ماه آتی به جز دو روستای منطقه کوهستانی، تمام شهرها، روستا‌ها و آبادی‌های بالای بیست خانوار و همچنین آبادی‌های زیر بیست خانوار که نزدیک به خط انتقال گاز می‌باشند از این نعمت برخوردار می‌شوند.

او افزود:با رایزنی‌های صورت گرفته سعی خواهیم کرد دو منطقه کوهستانی بکر و چاگونی نیز که بدلیل مشکلات فنی و طولانی بودن فاصله از خطوط اصلی، انجام عملیات لوله‌گذاری به آن مناطق انجام نشده است را از این نعمت بهره‌مند کنیم.

رئیس کمسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای پذیرش مسئولیت نمایندگی مردم و به دلیل فاصله داشتن با استاندارد‌های کشوری در حوزه گازرسانی سعی کردیم با رایزنی‌های صورت گرفته اعتبارات لازم را جذب کرده که منجر به انعقاد بیش از هفت قرارداد جدید انجام عملیات لوله‌گذاری در مناطق مختلف شهرستان و وجود سه قرارداد قبلی گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های بخش‌های مختلف  انجام شده است.

وی بیان کرد: چمن مروارید، یرد جمال، یردانجیر، شهرک سیدالشهداء، حسین آباد یا حسین مرده، باغ ملا، استخر، حسین آباد، بنه دری، جلال آباد، شهرک ایثار یا تل بارگاه، بازرگان، دشت ۱ و ۲ و ۳ و ۴ سلطان آباد، بن کوی عشایر، حسین آباد جدید، منصورآباد، دق آهو، ده کلو، گلی کوه، شهرک ولیعصر، شهرک شکاری، منطقه شکاری، شهرک شهدای عشایر، قلعه بیابان، شهرک بیخ و بنگل یا صاحب الزمان، رستاق، لایزنگان، بادامه، بیکندا، نظام آباد، چاماهی، چارده، شهابی، همت، علی آباد، کوهجرد و اسماعیل آباد، منصوریه، اعراب چگینی،  زین آباد، کریم آباد و جونان، کرسیا،  آب غرغر، شهر دوبرجی، شهر فدامی، روستا‌های قلاتوییه، مرز، شهرک بستان، مهرآباد، ملک آباد، شهرک شهید رجایی، شهرک المهدی، شاه مرز، سده، طاهونه، نصرت آباد، قلعه نو، شاه ابوذکریا، محمد آباد در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت گفت: در بعضی مناطق عملیات علمک‌گذاری انجام شده و افراد می‌توانند نسبت به نصب انشعاب اقدام نموده و در سایر مناطق نیز به زودی عملیات علمک‌گذاری انجام خواهد شد.

وی میزان عملیات اجرایی لوله‌گذاری پروژه‌های گاز شهرستان را به طول بیش از ۷۰۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد که با اجرای این پروژه‌ها علاوه بر امکان برخورداری صنایع کوچک و بزرگ در بخش‌های شهرستان، بیش از پانزده هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied