شمانیوز
شما نیوز

با گران فروشی و احتکار به شدت برخورد می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: بازار، طبق معمول با هدف ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا، دایم رصد می‌شود.

با گران فروشی و احتکار به شدت برخورد می شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محسن ربانی زاده در نشست ستاد عادلانه کردن یارانه‌ها در استانداری فارس با بیان اینکه بدترین احتکار، احتکار خانگی است افزود: منابع به خوبی مدیریت شده است و این وعده را به مردم می‌دهیم که پس از اجرای طرح مردمی کردن یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن، کمبودی در بازار نداشته باشیم. 

سخنگوی ستاد مردمی یارانه‌ها گفت: بهترین نظارت، نظارت مردمی است و نباید اجازه داد افراد سودجو از موقعیت‌ها سو استفاده کنند، زیرا این افراد دشمن اقتصاد و دشمن مردم هستند.

ربانی زاده به تصمیم جدید دولت مبنی بر پرداخت یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: با این اقدام تحولی اساسی در اقتصاد ایجاد می‌شود و با اجرای آن که اخیرا رییس جمهور دستور آن را داده است، عادلانه کردن یارانه‌ها و مدیریت عمومی اقتصاد در مرحله تولید و توزیع در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تصمیم اینکه یارانه‌ها به جای اینکه به واسطه‌ها داده شود، مستقیم به خود مردم پرداخت شود، سبب حذف رانت و فساد خواهد شد و با این اقدام افرادی که دنبال سوداگری بودند کارشان تعطیل و تولید کنندگان واقعی با یارانه‌ای که در اختیارشان قرار داده می‌شود می‌توانند نقش ساماندهی اقتصادی را ایفا کنند.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ادامه داد:به دهک اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و از سوم تا هشتم ۳۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود 

ربانی زاده خاطرنشان کرد: از هفته قبل ستاد تنظیم بازار استان تشکیل شده و تمهیدات لازم و پشتیبانی‌های متعددی برای تولید کنندگان همگام با اجرای طرح‌های جدید اقتصادی کشور در نظر گرفته شده است که با مشکل نقدینگی مواجه نشوند و بتوانند زنجیره تامین، تولید و عرضه را به خوبی انجام دهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه، طرح بزرگ این چنینی، ممکن است مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد گفت: با صبوری مردم و همراهی آن‌ها در کنار پیگیری مسئولان، این مشکلات بر طرف می‌شود و هم استانی‌ها نیز برای پیگیری مشکلات احتمالی در توزیع عادلانه یارانه‌ها یا در اعتراض به یارانه اختصاص یافته می‌توانند به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند. 

سخنگوی ستاد مردمی یارانه در استان فارس با اشاره به اینکه برایند این طرح مثبت است و از نظر اقتصاددانان، این تحول اقتصادی تحول ارزشمندی است، گفت: چنانچه لازم باشد این تصمیم با هدف برطرف کردن کاستی‌های اجتماعی بازنگری، بررسی و عارضه یابی و اقدامات لازم برای رسیدن به اهداف طرح انجام می‌شود و جای نگرانی نیست.

وی به موضوع نظارت‌ها و تشدید آن نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس ساختار و نظام نظارتی دولت، دستگاه‌های متولی مانند سازمان صمت و جهاد کشاورزی وظایف نظارتی دارند و از دیروز هزینه تخلف تا ۲۵ برابر افزایش یافته است و با گران فروشان و احتکار کنندگان به صورت جدی برخورد می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied