شمانیوز
شما نیوز

انعقاد قرارداد ساخت 5500 واحد نهضت ملی مسکن در فارس

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: انعقاد قرارداد ساخت 5500 واحد نهضت ملی مسکن در استان فارس با هلدینگ رسا انجام شد.

انعقاد قرارداد ساخت 5500 واحد نهضت ملی مسکن در فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمود رضا طالبان در مراسم انعقاد قرارداد ساخت 5500 واحد از طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس افزود: از تعداد 5500 واحد 4 هزار واحد مربوط به شهر جدید صدرا و هزار واحد مربوط به شهر کازرون و 500 واحد نیز مربوط به شهر جهرم است.

وی تصریح کرد: از تعداد 417 هزار نفر که برای طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس ثبت نام کرده اند تاکنون 125 هزار نفر تایید شده اند و ما برای آنها باید 125 هزار واحد بسازیم.

دبیر شورای مسکن استان فارس اضافه کرد: از تعداد 125 هزار واحد 70 هزار واحد در شیراز و صدرا و 28 هزار واحد در شهرهای بالای 100 هزار نفر و 27 هزار واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر باید احداث کنیم.

طالبان تصریح کرد: 2600 هکتار زمین برای احداث طرح نهضت ملی مسکن تاکنون تامین شده و مراحل اخذ مجوزهای لازم را طی می کند.

محمود رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در ادامه جلسه در خصوص کاهش هزینه های ساخت ، کاهش مدت زمان ساخت و کیفیت ساخت به هلدینگ رسا تاکید کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تجربه ساخت مسکن مهر آن هم در وسعت زیاد در استان قطعا در ساخت نهضت ملی مسکن بهتر خواهیم بود و انتظار داریم تمام ایراداتی که در پروژه های مسکن مهر داشته ایم در نهضت ملی برطرف شود.

وی با اشاره به تجربه های خوب هلدینگ رسا در پروژه های بزرگ کشور خاطر نشان ساخت: در بحث کیفیت و استفاده از تکنولوژی های ساخت و در بحث سریع سازی و ارزان سازی با توجه به تجربه های موفق هلدینگ رسا در کشور امیدواریم این موارد به خوبی اجرا شود.

معاونت هماهنگی أمور عمرانی استانداری فارس در خصوص استفاده از ظرفیت های استان فارس در احداث 5500 واحد در استان اضافه کرد: استفاده از ظرفیت های استان از نکات مهم مد نظر ماست ، ما در بحث نظام مهندسی جزء نظام مهندسی های اول کشور هستیم و تولید کنندگان خوبی در بحث مصالح و متریال لوازم بهداشتی ساختمان در استان داریم که در سطح کشور بسیار مطرح هستند.

رضایی همچنین افزود: نیروهای ماهر کاری که توسط سازمان فنی و حرفه ای آموزش های حرفه ای دیده اند نیز در این زمینه آماده همکاری با هلدینگ رسا جهت ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن هستند.

وی با اشاره به تفاهم نامه ای که قبلا با هلدینگ رسا امضاء شده گفت: ما تفاهم نامه احداث 25 هزار واحد با هلدینگ رسا بسته ایم که 5500 واحد آن به زودی آغاز می شود و ما بقی هم انتظار داریم قرارداد ساخت آنها به زودی بسته شود.

محمد گلاب کش مدیر عامل هلدینگ رسا نیز در این مراسم گفت: نگاه ما به پروژه هایمان یک نگاه ملی است و آمادگی داریم در نقاط محروم و در بحث محرومیت زدایی در تمام نقاط استان فارس کار کنیم.

وی افزود: تمام تلاشمان این است که پروژه ها را به موقع و با همان مبلغ اولیه و با استفاده از مهندسی ارزش به اتمام برسانیم.

مدیر عامل هلدینگ رسا تصریح کرد: هلدینگ رسا هم اکنون در کشور 85 هزار واحد در حال ساخت دارد و تمام سهام این هلدینگ مربوط به آزادگان سرافراز کشورمان هست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied