شمانیوز
شما نیوز

برخورد با نانوایی های متخلف در فارس

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: تعطیلی زود هنگام نانوایی‌ها هیچ توجیهی ندارد و با توجه به گزارش‌های مردمی ناظران ورود می‌کنند.

برخورد با نانوایی های متخلف در فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محسن ربانی‌زاده با اشاره به اینکه فارس سومین استان برای اجرای طرح کارت نان معرفی شده است، گفت: هیچ نانوایی نباید به بهانه کمبود آرد تعطیل کند یا ساعات کار را کاهش دهد.

وی افزود: تعطیلی زود هنگام نانوایی‌ها یا خارج از برنامه، موجه نیست و با توجه به گزارشات مردمی ناظران ورود می‌کنند و اگر نانوایی حاضر به همراهی نشد، چاره‌ای جز پلمب نانوایی و قطع سهمیه آرد آن وجود نخواهد د اشت.

وی بیان کرد: طرح کارت نان برای نخستین بار به صورت آزمایشی در نانوایی‌های سنتی استان زنجان به مرحله اجرا درآمد و پس از آن، استان قزوین نیز به این طرح اضافه شد.

او گفت: براساس آنچه وزارت اقتصاد اعلام کرده تمام نانوایی‌های فارس نیز به دستگاه‌های کارتخوان مجهز می‌شوند و مشتریان موقع خرید نان باید با کارت بانکی خود، مبلغ نان را به نانوا پرداخت کنند و مبلغ یارانه نان بعد از این عملیات، به حساب نانوا پرداخت می‌شود. 

بر این اساس در طرح پرداخت یارانه نان، نیازی به کارت جدید و افتتاح حساب مجدد نیست و قرار نیست مردم هیچ کارت جدید و افتتاح حساب مجدد‌ی داشته باشند.

او گفت: در حال حاضر هیچ الزامی برای این امر از سوی مردم نیست، مشتریان در صورت تمایل می‌توانند از دستگاه پوز هنگام خرید نان استفاده کنند، اما هنوز هیچ سهمیه‌ای برای نان دریافتی اعلام نشده است.

به گفته ربانی‌زاده، اکنون اگر درخواست خارج از عرف باشد، نان عرضه نمی‌شود، اما برای فروش نان هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و سهمیه آرد نانوایان برای یک ماه شارژ شده و هیچ نگرانی برای آرد در استان ند اریم.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح در استان دستگاه پوز جدید میان نانوایی‌ها توزیع می‌شود، اطمینان می‌دهیم کمبود‌ی در این حوزه رخ ندهد و در وزن نان و زمان ارائه خدمات نیز نظارت‌ها تشدید می‌شود.

به گفته او، در حال حاضر در استان فارس ۳ هزار و ۴۰۰ نانوایی وجود دارد که باید زیرساخت‌های اجرای طرح در همه آن‌ها مهیا شود و هم‌اکنون ۱۷۰۰ نانوایی مجهز شده‌اند که البته الزام به استفاده از دستگاه جدید نیست و تا زمان اجرای طرح از نانوایان تقاضا می‌کنم از همان دستگاه قدیم استفاده کنند تا اجرای سراسری اعلام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied