شمانیوز
شما نیوز

برگزاری نمایشگاه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از برپایی نمایشگاه ویژه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

برگزاری نمایشگاه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در شیراز

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «محمدجواد راعی» با اشاره به سالروز صدور فرمان مقام معظم رهبری در دوازدهم تیر ۱۳۸۲ و اهمیت مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، افزود: با توجه دستور صریح رئیس جمهور و استاندار فارس، از یازدهم تیر، به مدت چهار روز نمایشگاهی با محوریت مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در شیراز برپا می شود.

او پدیده قاچاق را در هر نوعی برای ساختار اقتصادی کشور مضر دانست و ادامه داد: گسترش قاچاق کالاهای سلامت محور علاوه بر مضرات اقتصادی، به تهدید سلامت مردم در جامعه منتهی می شود.

رییس اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به نیاز جدی به‌ آگاه سازی مردم نسبت به عوارض و تهدیدات استفاده از کالاهای قاچاق در حوزه سلامت، ‌افزود: این نمایشگاه در بلوار کریمخان زند، جنب ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و به مدت ۴ روز، از یازدهم تا چهاردهم تیر ۱۴۰۱ برگزار می شود.

«ابراهیم کرامت‌فر» با اشاره به اینکه در یکی از غرفه های این نمایشگاه تعدادی از انواع کالاهای قاچاق سلامت محور و غیرمجاز کشف شده در معاونت غذا و دارو در معرض دید عموم قرار می گیرد، افزود: در بخش دیگر نمایشگاه از تعدادی از کارخانه ها و شرکت های تولیدی فعال در استان فارس دعوت شده تا به معرفی کالاهای سلامت محور خود بپردازند.

او یکی از محورهای برگزاری این نمایشگاه را ارائه آموزش و راهنمایی به مردم برای تشخیص کالاهای سلامت محور با اصالت از کالای قاچاق عنوان کرد که با راهنمایی کارشناسان دانشگاه و آموزش نحوه استفاده از سامانه «تی‌تک» انجام می شود.

کرامت فر افزود: در این نمایشگاه راهکارهای تشخیص اصالت دارو، تجهیزات پزشکی و کالاهای وارداتی و همچنین تشخیص اصالت مواد غذایی و آشامیدنی با استفاده از سامانه پروانه های بهداشتی آموزش داده می شود.

رییس اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور دانشگاه، مشکلاتی نظیر بیمارهای کبدی،‌ کلیوی، قلبی، چشمی و دیگر مشکلات جسمی را موجب تهدید سلامت استفاده کنندگان از این کالاها برشمرد و گفت: برای مبارزه جدی با قاچاق کالاهای سلامت محور و ارتقای سطح سلامت جامعه، به همیاری و همکاری تمامی دستگاه های مسوول نیاز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied