شمانیوز
شما نیوز

گوشی در حال شارژ منزلی را به آتش کشید

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز از وقوع آتش سوزی در یک واحد مسکونی به دلیل اتصالی در یک گوشی در حال شارژ خبر داد.

گوشی در حال شارژ منزلی را به آتش کشید

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمدهادی قانع با اشاره به وقوع حادثه آتش‌سوزی بامداد سه شنبه  در یک آپارتمان مسکونی، گفت: این حادثه ساعت ۹ دقیقه بامداد به مرکز ۱۲۵ اعلام و بلافاصله آتش‌نشانان از ۴ ایستگاه با تجهیزات مورد لزوم نظیر بالابر، به محل اعزام شدند.

قانع گفت: بر اساس اعلام کارشناسان آتش‌نشانی اعزامی به محل، این حادثه در زمانی که ساکنان در منزل نبودند و به دلیل بروز اتصالی در گوشی تلفن همراه در حال شارژ، رخ داده و منجر به حریق شده بود.

او با اشاره به واقع شدن محل حادثه در طبقه دوم یک مجتمع مسکونی ۶ طبقه، گفت: هنگام حضور آتش‌نشانان حریق در حال گسترش و دود زیادی فضای ساختمان را در بر گرفته بود.

قانع عنوان کرد: آتش نشانان با حضور در محل بی درنگ پس از قطع جریان اصلی برق و گاز ساختمان و ایمن سازی کامل، با به کارگیری لوله‌های آبدهی عملیات مهار زبانه‌های سرکش آتش را از نمای بیرون ساختمان آغاز کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز ادامه داد: همزمان گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی به دستگاه‌های تنفسی مجهز شدند و پس از ورود به ساختمان مسکونی و جستجو در محل حادثه، ساکنان ساختمان مسکونی را از میان دود و آتش خارج کرده و به محلی امن انتقال دادند.

به گفته قانع، خوشبختانه در این حادثه به هیچیک از ساکنان ساختمان مسکونی آسیبی وارد نشد و آتش نشانان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، شعله‌های آتش را پیش از سرایت به طبقات دیگر ساختمان، مهار و کاملاً خاموش کردند.

او تصریح کرد. این آتش سوزی به دلیل اتصالی گوشی موبایل در حال شارژ در نبود ساکنین رخ داد که با توجه به مجاورت گوشی موبایل با مبلمان و فرش موجود در منزل به سرعت شعله ور شده بود که با سرعت عمل آتش نشانان از فضای پذیرایی تجاوز نکرد و کاملاً اطفا شد.

قانع همچنین به شهروندان توصیه کرد که هیچگاه گوشی موبایل را بر روی مبل یا فرش برای شارژ شدن قرار ندهند و تلفن همراه را پس از ۹۵ درصد شارژ شدن از برق کشیده و در زمان شارژ روی سطوح غیر قابل اشتعال و شیشه‌ای قرار دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied