شمانیوز
شما نیوز

تشدید نظارت بر داروخانه های فارس

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در راستای اجرای صحیح «طرح دارویار» از داروخانه های سطح شهر شیراز بازدید کرد.

تشدید نظارت بر داروخانه های فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «محمدجواد راعی» در این بازدید با بیان اینکه پرداختی بیماران برای دریافت دارو از داروخانه ها در این طرح هیچگونه افزایشی نیافته و به تمام دهک های جامعه، یارانه دارویی به صورت یکسان تعلق می گیرد، گفت: بیماران پس از معاینه پزشک و ثبت نسخه الکترونیکی در سامانه های سازمان های بیمه گر می توانند برای دریافت داروهای خود با همان قیمت قبلی به داروخانه های سطح شهر مراجعه کنند.

او با بیان اینکه در قالب این طرح تعداد داروهای تحت پوشش بیمه، افزایش ‌یافته است، توضیح داد: به ‌طوری که ۱۱۹ قلم داروی پرمصرف که در گذشته از پوشش بیمه ای برخوردار نبودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفته و به ‌این‌ترتیب داروهایی مانند داروهای سرماخوردگی، دیفن هیدرامین، استامینوفن ها که به صورت OTC در داروخانه ارائه می شد، در حال حاضر جزو بیمه قرار دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز حمایت های ویژه از بیماران مبتلا به دیابت، بیماران قلبی و عروقی، صعب العلاج و مزمن را یکی از مزیت های این طرح عنوان کرد و گفت: ۳۶۶ قلم داروی ضروری پرمصرف برای این حمایت از این دسته از بیماران تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و بیماران می توانند با ثبت نسخه الکترونیک تا دو بار بدون معاینه مجدد، داروهای خود را تکرار کنند.

او ادامه داد: از آغاز طرح دارویار، با دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هر روز ساعت هفت صبح، نشستی با حضور معاونان و مدیران دانشگاه، نمایندگانی از اداره تعزیرات حکومتی، سازمان های بیمه گر، انجمن داروسازان و صنعت پخش برگزار و در زمینه رفع مسایل و چالش های موجود در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح هم اندیشی می شود.

دکتر راعی افزود: در نخستین روز از آغاز این طرح ملی، ۱۰ گروه از کارشناسان حوزه دارو و کارشناسان مدیریت ارزیابی و نظارت دانشگاه به صورت شبانه روزی و به منظور نظارت هر چه بیشتر بر نحوه توزیع و عرضه داروها و ارائه خدمات بهینه به مراجعان، از داروخانه های دولتی و خصوصی بازدید داشته اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه از ابتدای این طرح تا امروز بیش از ۷۷۵ مورد نظارت و بازرسی از داروخانه های استان انجام شده است، گفت: این بازرسی ها تا زمان اطمینان از احرای کامل و دقیق  این طرح در تمامی داروخانه های تحت پوشش این معاونت بدون وقفه انجام می شود.

او همچنین از مردم استان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گرانفروشی در توزیع و عرضه دارو، موضوع را به کارشناسان سامانه شبانه روزی ۱۹۰ اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

طرح دارویار با هدف افزایش پوشش بیمه ای داروها و کاهش پرداخت از جیب مردم، از روز بیست و سوم تیرماه ۱۴۰۱ در سطح کشور اجرایی شده است.

در این بازدید مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی و دکتر «محمدعظیم رافت» رییس اداره فنی و نظارت فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون غذا و داروی دانشگاه را همراهی می کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied