شمانیوز
شما نیوز

شهر شیراز در وضعیت قرمز هواشناسی قرار دارد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: شرایط هشدار قرمز هواشناسی برای شیراز همچنان و تا ساعات اولیه سه شنبه تداوم دارد.

شهر شیراز در وضعیت قرمز هواشناسی قرار دارد

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، غلامرضا غلامی گفت: بر اساس یافته‌های علمی این پدیده جوی به یقین سیلاب را با شدت و ضعف به دنبال دارد.

او با بیان اینکه اقدامات لازم در زمینه لایروبی و پایش نقاط مختلف شیراز مد نظر قرار داشته و تداوم دارد، گفت: درخواست شهرداری از مردم شیراز این بود که با پویش در خانه بمانید، همراهی داشته باشند و از منزل خارج نشوند.

وی با اشاره به بررسی اطلاعات مربوط به وقوع سیلاب ناشی از این سامانه در سایر نقاط کشور، گفت: ارزیابی نشان می‌دهد که این سیلاب یک شیرابه تغلیظ شده با گل و لای بوده و به دلیل چگالی بالا توان جابه جایی و غوطه ور کردن هر جسمی را دارد.

او با بیان اینکه وقوع سیلاب معمولاً از فواصل ۴۰ یا ۵۰ کیلومتری مناطق مسکونی حادث شده است، گفت: به همین دلیل همه مسیرهای پرخطر احتمالی تحت پایش و نظارت بوده تا خدای ناکرده، حادثه مشابهی نداشته باشیم.

معاون شهردار شیراز با طرح درخواست جدی از مردم که همچنان در منزل مانده و از تردد و حضور غیرضروری در شهر پرهیز داشته باشند، گفت: تجربه نشان داده در این مواقع، خودرو یک پناهگاه امن محسوب نمی‌شود لذا از شهروندان اکیداً درخواست می‌کنیم که تحت هیچ شرایطی در سطح شهر، خصوصاً مناطق و مسیرهای پرخطر، تردد نداشته باشند.

او با بیان اینکه اطلاعیه هواشناسی، نشان از قرمز بودن وضعیت جوی شیراز دارد، گفت: علیرغم اینکه شیراز با استفاده از دوربین‌های موجود و نیروهای مستقر، به شکل دائم و مستمر در حال پایش است، خطر همچنان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه احتمال وقوع بارش تا بامداد سه شنبه وجود دارد، گفت: این پدیده با یک پدیده زمستانی کاملاً متفاوت بوده و اینگونه نیست که بارش به دنبال تراکم تدریجی ابرها و به شکل آرام اتفاق بیفتد، در این پدیده، حجم عظیمی از ابرها، یکباره در یک نقطه تخلیه و موجب جاری شدن سیلاب می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied