شمانیوز
شما نیوز

۳۰ درصد مراجعان به مراکز درمانی شیراز غیر بومی اند

جمعی از نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بیمارستان نمازی شیراز بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، جمعی از نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از بیمارستان نمازی بازدید کردند و از نزدیک در جریان ارایه خدمات درمانی به بیماران قرار گرفتند.

در بازدید میدانی نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی از بخش های اورژانس و اتفاقات بیمارستان نمازی، روند نحوه ارائه خدمات درمانی به بیماران و میزان بالای مراجعه و بستری بیماران از سایر استان ها، در گفت و گو با پزشکان و پرستاران این مرکز درمانی بررسی شد.

در ادامه نیز طی نشستی با حضور نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاونان درمان و توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مدیران ارشد دانشگاه، پیرامون ساخت مراکز درمانی جدید در شیراز، هم اندیشی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع)، در خصوص پیشینه بیمارستان نمازی، روند ارایه خدمات درمانی، رشته های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی، تجهیزات و امکانات، نیروی انسانی، تعداد بیماران و مراجعان توضیحاتی ارایه داد.

دکتر «سید وحید حسینی» با اشاره به مراجعه بالای بیماران به بیمارستان نمازی اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از بیماران و مراجعان به مراکز درمانی شیراز، از سایر استان های کشور هستند که در همین راستا، تقویت خدمات این مرکز درمانی نیازمند نگاه ویژه مسوولان استانی و کشوری است.

او با اشاره به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور که روزانه پذیرای بیماران بسیاری از استان های دیگر کشور نیز هست، اظهار کرد: در حال حاضر شیراز نیاز به دو هزار و پانصد تخت بیمارستانی دیگر برای ارایه خدمات با کیفیت دارد که با ساخت سه بیمارستان بزرگ در شیراز محقق می شود و این امر مستلزم تامین اعتبارات لازم و حمایت مسوولان، به ویژه نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی است.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس همچنین با اشاره به پروژه ساخت بیمارستان ۷۰۰ تخت خوابی حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: این پروژه ملی نیاز به حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار دارد که با پیگیری مسوولان دانشگاه و همکاری دکتر «محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس، ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تامین و مقدمات اولیه برای اجرای این پروژه با ایجاد کارگاه و خدمات گمانه زنی و ژئوفیزیک آغاز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواستار حمایت ویژه نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی برای توسعه و گسترش خدمات تشخیصی درمانی در شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied