شمانیوز
شما نیوز

نظارت شدید بر اجرای طرح دارویار در فارس

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی «دارویار» در فارس، از بیست و سوم تیر و همزمان با سراسر کشور، از رصد روزانه روند اجرای این برنامه در فارس، با حضور رئیس دانشگاه خبر داد.

نظارت شدید بر اجرای طرح دارویار در فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «محمدجواد راعی» در جمع اصحاب رسانه استان، فرا رسیدن هفته دولت را گرامی داشته و از تلاش های اصحاب رسانه در آگاهی مردم جامعه نسبت به خدمات و اولویت های حوزه سلامت تقدیر کرد.

او محور مهم فعالیت های کنونی این معاونت را اجرای صحیح طرح ملی «دارویار» عنوان کرد که با هدف انتقال یارانه داروها از ابتدای چرخه (مواد اولیه و واردات آن) به انتهای چرخه (مصرف کننده)، در حال انجام است.

دکتر راعی اظهار کرد: از آغاز اجرای طرح ملی دارویار، نشست های ستادی به صورت روزانه با حضور رییس دانشگاه، معاونان و مدیران ارشد دانشگاه و دستگاه ها و سازمان های نظارتی، با محوریت پایش روند اجرای صحیح این طرح در استان، بررسی مشکلات داروخانه ها و ارائه راهکارهای عملیاتی در این زمینه در حال برگزاری است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به «جلوگیری از قاچاق معکوس داروها»، به عنوان یکی از مزیت های اجرای طرح ملی دارویار، از پوشش بیمه ای ۳۶۶ قلم داروی بیماری های مزمن مانند بیماری های فشارخون، دیابت، قلبی عروقی و برخی از داروهای اعصاب و روان در طرح ملی دارویار خبر داد.

این مقام مسوول در دانشگاه همچنین تشکیل دو اداره جدید در معاونت غذا و داروی دانشگاه، شامل اداره تجویز و مصرف منطقی دارو و اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور را نیز گامی در مسیر توسعه خدمات این حوزه برشمرد که در یک سال اخیر انجام گرفته است.

دکتر راعی تشکیل کارگروه گیاهان دارویی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای کمک به رونق تولید گیاهان دارویی در استان فارس و پیگیری برای پیشرفت پروژه شهرک صنعتی دارویی در استان را دیگر محور فعالیت های این معاونت دانست.

او ادامه داد: همچنین با تلاش های انجام شده، سامانه الکترونیکی تجویز شیر مصنوعی یارانه ای در استان فارس با دریافت موافقت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای اجرای آن در سطح کشور، با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت پایلوت اجرا می شود.

دکتر راعی افزود: در راستای کمک به تسهیل در فرآیند نان گرم ویژه بیماران مبتلا به سلیاک نیز نخستین نانوایی سنگگ ویژه این بیماران در شهر صدرا راه اندازی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اعطای امکان صدور پروانه تولید برخی از محصولات دانش بنیان با فناوری پیشرفته در استان فارس، شامل تجهیزات اندوسکوپی، پروب های سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی برای نخستین بار در کشور را دیگر دستاورد این معاونت برشمرد.

به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شهریور سال گذشته، مدت زمان بررسی و تایید نقشه کارخانه های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی از ۹.۴ روز به ۶.۵ روز و زمان صدور پروانه های ساخت موادغذایی و آرایشی بهداشتی از ۱۲.۷ روز به ۹.۸ روز در استان فارس کاهش یافته است، همچنین بیش از دو هزار و پانصد پروانه بهداشتی در استان صدور، تمدید و اصلاح شده است.

او همچنین از حذف حواله های کاغذی برای دریافت داروهای موردنیاز مراکز سوء مصرف مواد در استان خبر داد که با هدف تسریع در فرایندهای این حوزه صورت گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied