شمانیوز
شما نیوز

بهره برداری از دو مرکز خدمات جامع سلامت در صدرا

با راه اندازی دو مرکز خدمات جامع سلامت در شهر صدرا، دسترسی مردم این شهر به خدمات حوزه سلامت تسهیل شد.

بهره برداری از دو مرکز خدمات جامع سلامت در صدرا

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دیگر پروژه های مورد بهره برداری در پنجمین روز هفته دولت در شیراز، مرکز خدمات جامع سلامت حافظ و مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید حاج عبدالله اسکندری بود که با حضور استاندار فارس، فرماندار شیراز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

استاندار در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت حافظ، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به نشست شورای اداری مدیران شهرستان شیراز و تصمیم گیری برای توسعه خدمات سلامت در شهر صدرا، راه اندازی دو مرکز خدمات جامع سلامت حافظ و سردار شهید حاج عبدالله اسکندری را گامی در این راستا عنوان کرد که با ارائه خدمات جامع در حوزه سلامت، می تواند نیاز مردم شهر صدرا را تا حد زیادی مرتفع سازد.

دکتر «محمدهادی ایمانیه» ادامه داد: بهره برداری از این دو مرکز با هدف خدمت رسانی به ساکنان فاز یک و دو صدرا انجام گرفته و امید است شاهد توسعه خدمات این مراکز در نوبت کاری عصر نیز باشیم.

او همچنین پیگیری پروژه ساخت بیمارستان حضرت خاتم الانبیا(ص) در شهر صدرا به عنوان یک بیمارستان عمومی را از دیگر اقدامات در دست انجام برای خدمت رسانی به مردم شهر صدرا عنوان کرد.

سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر نیز در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت حافظ، با اشاره به اینکه ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است، از پوشش بیش از پنجاه هزار نفر از جمعیت شهر صدرا با راه اندازی این مرکز خبر داد.

دکتر «علیرضا شریعتی» مساحت این پروژه را چهار هزار و ۲۶۰ مترمربع و با زیربنای ۷۷۳ مترمربع اعلام کرد که با اعتباری معادل چهار میلیارد و یکصد میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

او با اعلام اینکه این مرکز ۱۷ پزشک خانواده را تحت پوشش دارد، از حضور مراقبان سلامت و ارائه خدمات بهداشت روان، تغذیه، مامایی و مشاوره آمادگی زایمان، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، دندانپزشکی، واکسیناسیون کرونا و آزمایشگاه به عنوان دیگر خدمات این مرکز یاد کرد.

برنامه ریزی برای توسعه این مرکز خدمات جامع سلامت در فازهای بعدی و افزوده شدن خدمات جدید، از دیگر مواردی بود که سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر در این آئین خبر داد و افزود: همچنین در این پروژه که ۳۰ درصد آن از محل اعتبارات محرومیت زدایی و مابقی از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین شده است، جمعیت افراد فاقد بیمه نیز پوشش داده می شود.

به گفته دکتر شریعتی این مرکز با توجه به شرایط کرونا، هم اکنون علاوه بر ارائه خدمات و مراقبت های جامع سلامت، به عنوان مرکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا نیز در شهر صدرا فعالیت دارد.

سرپرست مرکز بهداشت شهدای والفجر در آئین بهره برداری از مرکز خدمات جامع سلامت سردار شهید حاج عبدالله اسکندری نیز از پوشش ۴۳ هزار نفر از مردم شهر صدرا در این مرکز خبر داد که با اعتباری معادل پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در زمینی به مساحت هزار و ۹۸۴، با زیربنای ۹۵۱مترمربع و در دو طبقه به بهره برداری می رسد.

او خدمات پیش بینی شده برای این مرکز را نیز مشابه با مرکز خدمات جامع سلامت حافظ و شامل حضور پزشک خانواده، مراقب سلامت، مشاور تغذیه، سلامت روان، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای، آزمایشگاه، مامایی و واکسیناسیون اعلام کرد و از مردم این منطقه خواست تا نسبت به نام نویسی برای دریافت خدمات پزشک خانواده از پزشکان زیرمجموعه این مرکز اقدام کنند.

دکتر شریعتی افزود: همچنین در این مرکز به افراد فاقد بیمه نیز ارائه خدمت می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied