شمانیوز
شما نیوز

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

تعطیلی ۳ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات درمانی در شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از تعطیلی سه مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات درمانی، طی هفته گذشته در شیراز خبر داد.

تعطیلی ۳ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات درمانی در شیراز

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» گفت: با پیگیری کارشناسان نظارت بر امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت دو مرکز دندانپزشکی بدون مجوز قانونی و پروانه مطب، با همکاری کارشناسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی دانشگاه، بررسی های لازم و پایش عملکرد این مراکز انجام شد.

او با اشاره به تعطیلی این دو مرکز دندانپزشکی غیرمجاز ادامه داد: همچنین یک مرکز غیرمجاز ارایه دهنده خدمات پوست، مو و زیبایی که از سوی افراد بدون صلاحیت اداره می شد و در زمینه انجام لیزر درمانی، تزریق ژل و بوتاکس مشغول بود، تعطیل و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان خواست تا اقداماتی مانند لیزر درمانی و سایر درمان‌ های مرتبط با پوست، مو و طب سنتی ایرانی را تنها در مراکز پزشکی دارای مجوز دانشگاه علوم پزشکی انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه یادآور شد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استفاده از هرگونه تجهیزات و دستگاه ‌های درمانی بدون دریافت مجوزهای قانونی ممنوع است و هیچ شخصی نمی ‌تواند بدون داشتن تخصص و مجوزهای لازم، از این دستگاه ‌ها برای درمان بیماران استفاده کند.

دکتر شریفی از شهروندان خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد بدون صلاحیت در امر درمان‌ را در تماس با سامانه های تلفنی ۱۹۰ و ۱۸۱۹ اطلاع رسانی کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: مراکز مجاز ارایه دهنده خدمات درمانی، دارای تابلوی معتبر، پروانه طبابت و مجوز قانونی لازم هستند و این مجوزها باید در معرض دید عموم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied