شمانیوز
شما نیوز

رییس مجتمع قطب الدین شیراز خبر داد:

ارایه ۸۸ هزار خدمت سلامت به مراجعان

به گفته رییس مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین و کلینیک ویژه بانو پروین دالکی شیراز، از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه بر پذیرش ۲۸ هزار و ۶۰۹ بیمار، ۸۸ هزار و ۳۰۹ خدمت سلامت نیز به مراجعان این مرکز درمانی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «فاطمه نجفی پور» در این باره گفت: مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین شامل  ۱۱ هزار  و ۱۴۵ مترمربع زمین و ۶ هزار و ۳۶۰ مترمربع زیربنای است که کلینیک ویژه بانو پروین دالکی در این مجتمع در سال ۱۳۹۷ با زیربنای دو هزار و ۴۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان افتتاح شده که هفت میلیارد تومان از هزینه های انجام شده برای ساخت و تجهیز این کلینیک از سوی خانواده خیر بانو پروین دالکی اهدا شده و مابقی نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین اعتبار شده است.

او اظهار کرد: در حال حاضر ۳۳ پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های غدد اطفال و بزرگسال، نوزادان، نفرولوژی، آسم و آلرژی، روانپزشکی اطفال، هماتولوژی، اطفال، داخلی، عفونی، نورولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، ارتوپدی، پوست، طب ورزشی، توانبخشی و زنان در مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین و کلینیک ویژه بانو پروین دالکی در حال ارایه خدمات به بیماران و مراجعین هستند.

رییس مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین و کلینیک ویژه بانو پروین دالکی با معرفی کلینیک تخصصی دندانپزشکی این مجتمع افزود: در کلینیک تخصصی دندانپزشکی با حضور هشت دندانپزشک و دارا بودن ۹ یونیت دندانپزشکی، از شنبه تا پنجشنبه خدماتی شامل ارتودنسی، پروتز، ترمیم، درمان ریشه و همچنین دندانپزشکی ویژه اطفال با تعرفه دولتی ارایه می شود.

او از پذیرش عموم مردم برای دریافت خدمات رادیولوژی و آزمایشگاه و بینایی سنجی در این مرکز در دو شیفت صبح و عصر خبر داد و گفت: علاوه بر انجام تمام امور رادیولوژی، عکسبرداری از سری کامل دندان(OPG) برای مراجعان به کلینیک دندانپزشکی نیز در این مجتمع تخصصی و فوق تخصصی با تعرفه دولتی انجام می شود.

دکتر نجفی پور کلینیک غربالگری نوزادان را از دیگر واحدهای ارائه دهنده  خدمت در مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین و کلینیک ویژه بانو پروین دالکی برشمرد که تحت نظارت معاونت بهداشت  غربالگری بدو تولد نوزادان انجام  می شود، همچنین واحد رشد و تکامل کودکان و واحد پی کی یو (بیماری ژنتیکی PKU) نیزخدمات درمانی، مشاوره تغدیه و روانشناسی و کاردرمانی نیز تحت نظر معاونت درمان به کودکان نیازمند این خدمات ارائه می دهد.

او در خصوص کلینیک دیابت و کلینیک بیماری های غیرواگیر این مجتمع تخصصی و فوق تخصصی توضیح داد: از مجموع حدود چهار هزار پرونده کلینیک دیابت، در حال حاضر بیش از دو هزار و پانصد پرونده فعال وجود دارد که معاینات دوره ای، ویزیت های تخصصی دوره ایی از جمله ویزیت توسط متخصص غدد، نفرولوژیست، چشم پزشک، متخصص داخلی، مشاوره روانشناسی، مشاوره تغذیه مطابق دستورالعملهای کشوری برای  بیماران دیابتی در این کلینیک فراهم است.

رییس مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین و کلینیک ویژه بانو پروین دالکی همچنین درباره  فعالیت بخش اورژانس و کلینیک زخم این مجتمع پزشکی گزارش داد: در کلینیک زخم این مجتمع که تنها کلینیک زخم بخش دولتی در شیراز است، خدمات پانسمان های نوین، ازون تراپی برای بیماران با زخم دیابتی و سایر زخم ها با تعرفه دولتی ارائه می شود و تمامی خدمات کلینیک زخم توسط پزشکان و پرستاران آموزش دیده و تحت نظارت مستقیم جراح عمومی، متخصص عفونی و جراح عروق از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۰ پذیرای عموم بیماران است.

وی در ادامه به فعالیت کلینیک های تخصصی پزشکی خانواده و طب سنتی با حضور متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه دراین حوزه ها به عنوان بخشی دیگر از فعالیت های این مجتمع اشاره کرد که در کنار آموزش دانشجویان پزشکی، رزیدنت ها و دستیاران پزشکی، خدمات درمانی پزشک خانواده و طب سنتی نیز به بیماران در این کلینیک ها در حال انجام است.

او اضافه کرد: آزمایشگاه مرجع دانشگاه علوم پزشکی شیراز از دیگر واحدهای مستقر در مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین و کلینیک ویژه بانو پروین دالکی است که تحت نظارت معاونت درمان با هدف تامین بالاترین استانداردهای کیفی بر حسب نیاز آزمایش های تخصصی بیمارستان های مختلف دولتی  شیراز مشغول فعالیت است.  

رییس مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین و کلینیک ویژه بانو پروین دالکی همچنین از فعالیت مرکز آموزش احیای قلبی ریوی در این مجتمع پزشکی خبر داد که کار آموزش دانش و کسب مهارت های عملی احیای قلبی ریوی پایه و پیشرفته برای پزشکان عمومی و متخصص را بر عهده دارد.

گفتنی است مجتمع تخصصی و فوق تخصصی قطب الدین و کلینیک ویژه بانو پروین دالکی واقع در خیابان فخرآباد شیراز از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۰ و با تعرفه دولتی پذیرای بیماران و مراجعان است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied