شمانیوز
شما نیوز

وزیر راه و شهرسازی:

رتبه فارس در ساخت مسکن ملی قابل قبول نیست

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸ میلیون سرپرست خانوار مستاجر در کشور وجود دارند که برنامه ما برای افزایش ساخت مسکن، احداث منازل صنعتی و سریع در کشور است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، رستم قاسمی در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی استان فارس تعهد ساخت مسکن را ۴ میلیون واحد در ۴ سال بیان کرد و گفت: به دنبال افزایش این تعداد هستیم که با اجرای خانه‌های ویلایی ممکن می‌شود. 

وی بیان کرد: صنعتی سازی مسکن، یکی از طرح‌های مورد نظر در نهضت ملی مسکن است که در این طرح ساخت خانه‌ها سریع‌تر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۸ میلیون سرپرست خانوار مستأجر در کشور گفت: به استانداران اختیار دادیم که با توجه به شناخت استان، برای تسهیل در ساخت مسکن اقدام کنند.

او به آغاز طرح ملی مسکن در بعضی از استان‌ها اشاره کرد و افزود: در حال رایزنی هستیم که در استان‌های دارای زمین بیشتر، طرح ملی مسکن به صورت تک واحده و خود مالکی اجرا شود.

وی با بیان اینکه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از هزینه‌های سبد خانوار صرف مسکن می‌شود گفت: این هزینه بسیار زیاد است و به همین دلیل از هر روشی برای خانه دار شدن مردم استفاده  می‌کنیم.

وی تصریح کرد: استان فارس رتبه ۲۷ کشور را در طرح نهضت ملی مسکن دارد که با وجود ظرفیت‌های بزرگ این استان از جمله نیروی انسانی، مصالح و تجهیزات، این جایگاه اصلا قابل قبول نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied