شمانیوز
شما نیوز

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی فارس:

بیشترین مصرف بنزین کشور در فارس است

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال این استان بیشترین مصرف بنزین در کشور را داشت گفت : در این مدت بیش از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین در فارس مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

بیشترین مصرف بنزین کشور در فارس است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز،اسدالله طاهری از کشف یک میلیون و ۳۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در فارس خبر داد و گفت : در پنج ماهه نخست امسال یک میلیون و ۳۱۲ هزار لیتر   سوخت قاچاق در فارس کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل  رشد ۴۷ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال این استان یکی از پرمصرف‌ترین استان ها در زمینه  فرآورده‌ نفتی بنزین در کشور بوده است، اظهار داشت: بیشترین مصرف و افزایش در شهرستان‌های فیروزآباد و نورآباد بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس با اشاره به اینکه در زمینه مصرف فرآورده نفت سفید در نقاط سردسیر استان شاهد رشد ۶۵ درصدی هستیم ، افزود: در مصرف نفت‌گاز و گازوئیل میزان یک میلیارد و ۶۵ میلیون لیتر بدون مصرف نیروگاهها تامین فرآورده انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد رشد ثبت شده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود چهار نیروگاه بزرگ در استان  فارس و تامین سوخت مایع در استان برای این نیروگاهها با توجه به فصل سرما و افت فشارگاز، بیان کرد: آمارها  افزایش ۱۰۶ درصدی مصرف گازوئیل در استان فارس را نشان می‌دهد.

او با اشاره به اینکه استان فارس با ۴ فرودگاه شیراز، لارستان، لامرد و جهرم در بخش سوخت هوایی در ۶ ماهه امسال بالاتر از ۳۴ میلیون لیتر مصرف سوخت داشته و رشد ۱۸ درصدی را شاهد بودیم، بیان کرد: در اربعین امسال هم به دلیل رفت و آمدهای زائران از کشورهای همسایه حدود ۱۴ درصد افزایش مصرف بنزین دراستان فارس ثبت شده است.

وی با بیان اینکه استان فارس دارای ۳۰۸ جایگاه سوخت مایع است که در یکسال اخیر ۱۰ جایگاه افتتاح شده است، تعداد جایگاه سی ان جی در استان را ۱۳۱  مورد اعلام کرد و گفت: تعداد ۳۰ جایگاه در حال احداث است و تا پایان امسال ۱۰ باب دیگر به جایگاه‌های سوخت استان افزوده می‌شود.

طاهری با یادآوری اینکه مصرف روزانه بنزین به طور متوسط یک میلیون و ۵۶۱ هزار مترمکعب است، افزود: در مدت شش ماهه امسال میزان ۲۶۶ میلیون و ۵۳۰ هزار مترمکعب گاز سی ان جی به مصرف رسید که رشد ۹ درصدی داشته‌ است.

وی با اشاره به قاچاق سوخت و اینکه برخی شهرستان‌های جنوبی استان بارانداز قاچاق هستند، بیان کرد: با همکاری مطلوب دستگاه‌های اجرایی و نیروی انتظامی و سازمان‌های متولی اقداماتی در جهت کاهش این قاچاق  انجام شده که در پنج ماهه امسال مقدار فرآورده های مکشوفه قاچاق سوخت یک میلیون و ۳۱۲ هزار لیتر بوده که رشد ۴۷ درصدی قاچاق را ثبت کرده است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس به موضوع تبدیل سوخت خودروها به عنوان یکی از سیاست‌های دولت در بحث دوگانه سوز و سی‌ان‌جی هم اشاره و عنوان کرد: ١١ هزار و ٥٧٧ خودرو در قالب ١٣ کارگاه تبدیل شده‌اند و اکنون هم یک هزار و ١٠٠ خودرو در نوبت تبدیل هستند.

او با بیان اینکه کمتر از ٤٠ درصد فرآورده‌های نفتی فارس توسط پالایشگاه شیراز تامین می‌شود و مابقی نیاز از شش مبدا بندرعباس، ماهشهر، بوشهر، یزد، سیرجان و اصفهان تامین می شود، گفت: تا اواسط مردادماه کل بنزین شیراز و شهرستان‌های اطراف یورو ٤ بوده است اما اکنون بنزین معمولی با بالاترین استانداردها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه شیراز قادر به تامین بنزین یورو ٤ نیست، گفت: بین کلانشهرهای کشور، شیراز بیشترین جایگاه را به لحاظ جمعیت به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied