شمانیوز
شما نیوز

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی فارس:

فارس رتبه اول تولید انار کشور را دارد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:۳۸ درصد از محصول انار کشور در استان فارس تولید می شود و پیش بینی می کنیم در سال جاری شاهد برداشت ۳۵۷ هزار تن محصول باشیم.

فارس رتبه اول تولید انار کشور را دارد

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، مجید پاکاری با بیان اینکه در فارس ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ انار وجود دارد اظهار داشت: استان فارس از لحاظ سطح زیر کشت و تولید این محصول رتبه اول کشور را دارد.

وی افزود :۳۸ درصد انار کشور در فارس تولید می‌شود.

به گفته مدیر باغبانی جهاد کشاورزی فارس، شهرستان نی ریز با ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار باغ انار رتبه اول تولید انار استان را دارد و شهرستان‌های شیراز و کازرون در رتبه‌های بعدی هستند.

وی گفت: میانگین تولید انار در فارس ۱۵ الی ۱۶ تن در هکتار است، ولی در باغات نمونه‌ای که الگوهای کشت و توسعه را رعایت می‌کنند رکورد تولید به هکتاری ۹۵ تن هم می‌رسد.

او افزود: تاکنون حدود ۱۴۲ هزار تن انار از ۴۰ درصد از باغات انار استان برداشت شده و پیش بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت حدود ۳۵۷ هزار تن محصول داشته باشیم.

وی تصریح کرد: عمده ارقام انار در فارس رباب، ملس، اتابکی، می‌خوش و شیرین شهوار است که از بین آن‌ها رباب و ملس صادراتی هستند و به کشورهای چین، ژاپن، روسیه و حوزه خلیج فارس صادر می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied