شمانیوز
شما نیوز

یک مسئول در وزارت بهداشت:

برنامه وزارت بهداشت گسترش دانشکده های طب ایرانی است

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نسبت به همکاری در زمینه توسعه توانمندی های گروه آموزشی طب ایرانی و مکمل در شیراز، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات همراه و در راستای بررسی راهکارهای توسعه توانمندی های گروه آموزشی طب ایرانی و مکمل و ارزیابی چالش های پیش رو این حوزه در شیراز برگزار شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هدف از سفر خود به شیراز را بررسی ظرفیت ها و چالش های موجود در حوزه طب در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد.

دکتر «نفیسه حسینی یکتا» با اشاره به بررسی چالش های موجود در حوزه طب ایرانی، رفع و پیگیری موانع و چالش‌های این حوزه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور را از جمله اهداف دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت برشمرد و با اشاره به بازدیدهای پیشین در شیراز، بر جانمایی و ثبت سلامتکده ها در دانشگاه به عنوان مرکز آموزشی پژوهشی درمانی گروه طب ایرانی تاکید کرد.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت با اشاره به وقف نامه بهبودستان نمازی و اشاره به راه اندازی مرکزی برای ارایه خدمات ویژه به مادر و کودک، نسبت به حمایت وزارت بهداشت برای راه اندازی یک سلامتکده با رویکرد اصلاح سبک زندگی و پیشگیرانه در حوزه مادر و کودک اعلام آمادگی کرد.

او با اعلام اینکه ایران پس از ۱۴ سال فعالیت دانشکده طب سنتی ایرانی، بعد از چین، هند و آمریکا، جایگاه چهارم جهان در حوزه تولید علم در طب سنتی را به خود اختصاص داده است، از تلاش برای افزایش دانشکده های طب ایرانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، با حمایت ملی و وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر حسینی یکتا یادآور شد: یکی از موارد مهمی که در سند تحول دولت مردمی مورد توجه قرار گرفته، استفاده از ظرفیت طب ایرانی و مسایل مرتبط با این حوزه است که در وزارت بهداشت نیز مورد توجه است.

او با اشاره به اسناد موجود در این زمینه و همچنین سند ملی گیاهان دارویی که در وزارت بهداشت در حال پیگیری است، افزود: بر اساس سند ملی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در بند ۱۲ سیاست های کلی نظام سلامت، اجرای اسناد بالادستی در این حوزه مورد تاکید قرار گرفته است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت های طب سنتی به عنوان راهبردی مهم در سازمان جهانی بهداشت، از پیگیری جدی وزارت بهداشت در زمینه گسترش و افزایش تعداد دانشکده های طب ایرانی و مکمل در کشور خبر داد.

دکتر حسینی یکتا گفت: با توجه به فعالیت دو گروه طب و تاریخ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دفتر مطالعات تاریخ پزشکی در بهبودستان نمازی شیراز، دانش آموختگان این دانشگاه در حوزه سیاستگذاری طب ایرانی اثرگذار هستند و بستر خوبی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای توسعه این گروه آموزشی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied