شمانیوز
شما نیوز

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد؛

اهمیت نگاه مشترک سازمان ها در تحقق اهداف پدافند غیرعامل

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست پدافند زیستی استان فارس، دستیابی به وحدت و یک نگاه مشترک سازمانی را موجب تحقق اهداف پدافند غیر عامل در سطح جامعه دانست.

اهمیت نگاه مشترک سازمان ها در تحقق اهداف پدافند غیرعامل

 به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» در این نشست ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل، بر اهمیت نگاه پیشگیرانه در این حوزه تاکید کرد و گفت: در حوزه سلامت نیز همواره تقدم امر پیشگیری بر درمان مورد توجه بوده و باید در حوزه پدافندی نیز پیاده سازی شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس توجه به حوزه پدافند غیر عامل را گامی موثر در راستای افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تداوم فعالیت های ضروری دانست .

او با اشاره به تهدیدات زیستی و بیماری های نوظهور و تاثیر بیماری های واگیر به ویژه در چند سال اخیر گفت: همه گیری کرونا در مدت کوتاهی توانست سراسر دنیا را درگیر کرده و موجب ابتلا و جان باختن بسیاری از افراد در جهان شود و این موضوع نمونه ای از اینگونه تهدیدها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مداخلاتی که انسان خود آگاهانه و نا خود آگاهانه در طبیعت ایجاد کرده موجب افزایش و پیدایش بسیاری از عوامل خطرساز شده است، بر اهمیت موضوع پیشگیری و مقابله با تهدیدات زیستی تاکید کرد.

او دستیابی به وحدت و نگاه مشترک سازمانی را در تحقق اهداف پدافند غیرعامل در جامعه موثر دانست و گفت: این مهم با اولویت بخشیدن به پدافند غیرعامل در حوزه های مختلف محقق می شود.

مسوول ارشد حوزه سلامت فارس ضمن تسلیت در بخش دیگری از صحبت های خود با تسلیت حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، به اقدامات فوری و اثرگذار پدافندی که از سوی مجموعه سلامت در این حادثه انجام شد اشاره کرد و افزود: با وجود جراحت ها و آسیب های شدیدی که در مجروحان این حادثه وجود داشت، اما تا کنون مورد جدیدی به شهدا اضافه نشده است.

او اضافه کرد: هم اکنون ۷ مجروح این حادثه در بیمارستان های دانشگاه بستری و در حال دریافت خدمات تخصصی درمانی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied