شمانیوز
شما نیوز

رئیس پلیس فتا فارس خبر داد:

کلاهبرداری ۸ میلیاردی فروشنده سیار از مردم شیراز

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار که با روش اسکیمر در پوشش فروشنده سیار در شیراز بیش از ۸ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده اند خبرداد

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز ،سرهنگ امیر حسین سلیمانی در این باره گفت: دو کلاهبردار تحت پوشش فروشنده سیار میوه و تره بار از کارت بانکی شهروندان کپی برداری کرده و پس از چندروز نسبت به خالی کردن حساب‌های ان‌ها از طریق پوز فروشگاهی و دستگاه عابر بانک اقدام می کردند.

وی اظهار داشت:این افراد کارت بانکی مردم را به بهانه کم کردن وجه کالای خریداری شده از آنان گرفته و با دستگاه اسکیمر کپی می کردند.

او افزود: کلاهبرداران تا کنون به کپی برداری از ۸۰۰ کارت بانکی اعتراف کرده اند و تا امروز 180 نفر از آنان شاکی هستند.

رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت به صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت بانکی را شخصا انجام دهند، زیرا حتی در صورت نصب اسکیمر برروی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمزعبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است گفت:شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه درفضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ادرس www.cyberpolice.ir گزارش دهند 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied