شمانیوز
شما نیوز

معاون استاندار فارس :

۴ مدیر بانکی در فارس برکنار می شوند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت: با هدف اصلاح وضعیت و مدیریت مطلوب‌تر منابع و مصارف بانکی در استان تا پایان سال چهار نفر از مدیران بانکی فارس تغییر خواهند کرد.

۴ مدیر بانکی در فارس برکنار می شوند

 به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محسن ربانی‌زاده با اشاره به جایگاه ویژه جغرافیایی و جمعیتی فارس و ظرفیت‌های متعدد بالقوه و بالفعل استان، گفت: فارس که برابر با ۶ استان جمعیت و ۸ استان کشور وسعت، ۳۷ فرمانداری و ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد، مدیریت ویژه‌ای را هم می‌طلبد و بایستی حتی المقدور امور به صورت سیستمی و نه میدانی اداره شود.

وی با اشاره به اهمیت کار سیستمی، بر لزوم ایجاد سیستم‌هایی برای برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت، تاکید و ضمن بیان اینکه جبران اشتباه در عرصه مدیریتی کاری دشوار و بعضاً با تحمیل هزینه همراه است و باید در برنامه‌ریزی و اقدام دقت لازم داشت، گفت: ظرفیت‌های بالقوه‌ای قابل توجهی در فارس وجود دارد که می‌طلبد با شناسایی دقیق، در راستای شکوفایی و بالفعل کردن آن‌ها تلاش شود.

او با تاکید بر اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها و داشته‌های این استان بهره مناسب را بُرد، عنوان کرد: وجود ۶۱۵۳ بنگاه اقتصادی در فارس، می‌طلبد که در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف به خوبی اعمال مدیریت شده و موانع برطرف شود.

ربانی‌زاده ضمن بیان اینکه در تلاطم اقتصادی سال جاری، شاهد بروز مشکلاتی برای برخی صنایع و بنگاه‌های اقتصادی بودیم که همواره با همت مضاعف و جهادی مدیران تلاش خوبی برای رفع موانع و مشکلات انجام شد، وجود ۳۶۰۷ واحد تولیدی با اشتغال ۱۰ نفر به بالا در فارس را یادآوری کرد.

معاون استاندار فارس همچنین با اشاره به وجود چند بنگاه اقتصادی بزرگ و راکدی نظیر آی‌تی‌آی، آزمایش، قند ممسنی و روغن نباتی گفت: مزایده نهایی آی‌تی‌آی بزودی برگزار می‌شود و سه کمیته تخصصی روند امور را مدیریت می‌کنند تا با واگذاری به فردی که اهلیت لازم دارد، شاهد شکوفایی و رونق این کارخانه و بازگشت آن به جایگاه قبلی در سال‌های گذشته باشیم.

او خاطرنشان کرد: اگرچه هنوز تبصره ۱۸ ابلاغ نشده، اما خوشبختانه شاهد تحقق تعهد ۶۰ هزار نفری در ایجاد اشتغال در استان براساس گزارش سامانه رصد هستیم.

وی همچنین با اشاره به اختصاص اعتبارات تبصره ۱۶ و تشریح وظیفه برای ۱۱ دستگاه متولی  افزود: صنعت ما وابسته به بانک است و در عملکرد، متاسفانه برخی از بانک‌ها ضعیف هستند و در همین راستا تا پایان امسال حداقل ۴ مدیر بانکی در فارس که دغدغه رونق تولید و اشتغال ندارند و همسو با سیاست‌های متخذه در استان نیستند تغییر خواهند کرد.

او بیان کرد: چندین شعبه از بانکی خصوصی نیز تعدیل می‌شوند و اگر این تغییرات موثر نبود تدبیر دیگری اندیشیده خواهد شد تا پول و سپرده استان در راستای اشتغال استان باشد نه در استان‌های دیگر سرمایه گذاری شود.

به گفته معاون استاندار فارس، بانک‌های این استان ۴۴ واحد اقتصادی را تملک کرده بودند که ۹ واحد آن از تملک بانک خارج شده، اما همچنان ۳۵ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها و در تعطیل مطلق هستند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied