شمانیوز
شما نیوز

تاکید استاندار فارس بر احیا واحدهای راکد تولیدی

استاندار فارس گفت: احیا واحدهای راکد تولیدی یکی از بهترین، مناسب ترین و کم‌هزینه‌ترین راهکارها برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال است.

 تاکید استاندار فارس بر احیا واحدهای راکد تولیدی

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز/ محمدهادی ایمانیه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و بررسی مشکلات واحدهای راکد اظهار داشت: با توجه به اینکه واحدهای راکد بخش قابل توجهی از فرآیند تولید از قبیل دریافت زمین، احداث ساختمان، تامین زیرساخت‌ها و نصب ماشین آلات را طی کرده‌اند طبیعتا تامین منابع مورد نیاز و رفع برخی از مشکلات آنها مانند استمهال وام و تقسیط بدهی به دستگاه‌های اجرایی می‌تواند فرآیند ایجاد اشتغال را سرعت ببخشد.

وی ادامه داد: تاکنون و به منظور خارج کردن واحدهای تولیدی و صنایع راکد استان جلسات متعددی برگزار شده که این جلسات به خروج برخی از این واحدها از رکود منجر شده است.

او افزود: آن دسته از واحدهای تولیدی و صنعتی راکد استان که تمایل به احیا دارند دعوت می‌شوند که برای پیگیری امور خود به سازمان صمت و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مراجعه و در صورت عدم دریافت نتیجه مناسب با دفتر استاندار مکاتبه کنند.

ایمانیه گفت: هم اینک برخی از واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی شیراز در زمینه تامین آب، برق و گاز با مشکلاتی مواجه هستند که برای رفع مشکل این واحدها مقرر شد که سهمیه برق واحدهای تولیدی که هنوز به بهره‌برداری نرسیده و یا به هر دلیلی غیر فعال هستند به دیگر واحدهای فعال داده شود تا با توسعه‌ شبکه برق، نیاز واحدهای جدید نیز تامین و در اختیارشان قرار گیرد.

وی در خصوص معارضین منطقه ویژه اقتصادی شیراز گفت: در این زمینه نیز به مدیران این منطقه ویژه تا پایان امسال مهلت داده شده تا مسئله معارضین را حل کنند و اگر آنها ادعای قانونی و صحیح دارند معادل آن زمین یا وجه نقد به آنها پرداخت شود و اگر هم که ادعای آنها غیرقانونی است از طریق مراجع ذی‌صلاح نسبت به رفع معارض اقدام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied