شمانیوز
شما نیوز

رئیس پلیس فتا فارس خبر داد:

کلاهبرداران میلیاردی در دام پلیس فارس

کلاهبردارانی که با انتشار آگهى‌های دروغین، در سایت های آگهی محور ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند دستگیر شدند.

کلاهبرداران میلیاردی در دام پلیس فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، رئیس پلیس فتای استان فارس در این باره گفت: خانمی جوان با مراجعه به پلیس بیان کرد که پس از مشاهده یک آگهی فروش یخچال فریزر در یک سایت آگهی محور، مبلغ ۶۰ میلیون ریال به حساب فروشنده واریز کرده، اما پس از آن فروشنده تماس‌های او را پاسخ نداده است.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی افزود: موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، ۲ متهم شناسایی و در یکی از استان‌های مرکزی کشور دستگیر شدند.

وی بیان کرد: متهمان با همین شگرد مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ۴۵ شاکی کلاهبرداری کرده بودند که با تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

او ادامه داد: یک شاکی نیز به پلیس اعلام کرد که یک آگهی "فروش یک دستگاه ps۴" را در یکی از سایت‌های آگهی محور دیده و پس از برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده و واریز مبلغ ۹۵ میلیون ریال بیعانه به حسابش، فروشنده دیگر جوابگوی تماس‌های تلفنی او نبوده است.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه با اقدامات فنی، متهم شناسایی و در یکی از محله‌های شهر شیراز دستگیر شد، افزود: این متهم مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از ۵ شاکی کلاهبرداری کرده بود.

وی گفت: فروش تور زیارتی در یک سایت آگهی مجازی و کلاهبرداری ۵۰ میلیون ریالی، شکایت دیگری بود که از طریق یک مرد جوان به پلیس فتا مطرح شد.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در شهر شیراز دستگیر شد و پرونده مقدماتی برای او تشکیل شد.

رئیس پلیس فتای استان فارس ضمن هشدار به شهروندان درباره اینگونه کلاهبرداری ها، گفت: متهمان دستگیر شده در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان و به این نکته اشاره کردند که برخی از شهروندان به واسطه طمع ورزی و از روی اعتماد نابه جا، اقدام به واریز وجه به عنوان بیعانه کالا می‌کنند.

او اظهار داشت: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از دیدن کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله، هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از پایان کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied