شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

شیراز ۱۳ هزار خانوار حاشیه‌نشین دارد

استاندار فارس گفت: در حال حاضر۱۳ هزار خانوار در اطراف کلانشهر شیراز و خارج از طرح هادی روستایی سکونت دارند که باید زمینه بازگشت آنها به روستاها فراهم شود.

شیراز ۱۳ هزار خانوار حاشیه‌نشین دارد

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر محمدهادی ایمانیه در نشست بررسی روند پیشرفت مصوبات روستای خاتونک شیراز، اظهار داشت: باید بسته پیشنهادی برای این خانواده‌ها تدوین شود تا آنها برای بازگشت به مراکز روستاها تشویق و ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه در صورت تقویت روستاها، افراد خارج از محدوده روستا و حاشیه‌نشین به درون روستا باز می‌گردند، افزود: باید تمام تلاش‌ها بر جلوگیری از مهاجرت به حاشیه‌ شهر شیراز متمرکز شود و این کار با تقویت زیرساخت‌های روستایی ممکن خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب 9 مصوبه برای حل مشکلات مردم روستای خاتونک گفت: برای بهسازی معابر این روستا مبلغ 40 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تاکنون 20 میلیارد ریال آن هزینه شده و مابقی نیز تا پایان امسال تامین خواهد شد که این مهم به بهسازی 90 درصد از معابر این روستا منتهی خواهد شد.

ایمانیه با بیان اینکه بنا است که یک مجتمع فرهنگی ورزشی بر اساس تفاهم نامه‌ اداره کل ورزش و جوانان فارس و یک فرد خیر در روستای خاتونک ساخته شود، گفت: به منظور کاهش بوی نامطبوع رودخانه مجاور روستای خاتونک، مقرر شد که شرکت آب منطقه‌ای فارس ضمن تامین اعتبار، نسبت به حل این مشکل اقدام کند.

او با اشاره به ثبت اراضی موجود در حاشیه‌ روستای خاتونک به عنوان اراضی ملی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی فارس نسبت به تعیین تکلیف آن در اسرع وقت اقدام خواهد کرد تا در صورت موافقت‌های اصولی، برای خدمات عمومی مورد استفاده قرار گیرد.

ایمانیه در خصوص وضعیت آب آشامیدنی این روستا گفت: از مجموع انشعاب‌های غیرمجاز آب موجود در این روستا، فرآیندهای قانونی 400 مشترک که در محدوده طرح هادی این روستا قرار داشتند طی شده و مشکل آب آشامیدنی ساکنان مستقر در محدوده‌ این روستا با همت شرکت آبفای استان رفع شده است.

وی بر لزوم توسعه شبکه برق و گاز این روستا نیز تاکید کرد و گفت: طرح توسعه‌ برق این منطقه که تهیه و به پیمانکار آن ابلاغ شده تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به این روستا نیز هم اینک در مرحله تست گاز قرار دارد که امیدوارم تا پایان امسال گاز مشترکان مجاز وصل شود، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال عملیات اجرای طرح کمربند سبز شیراز نیز از سوی شهرداری این کلانشهر آغاز شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied