شمانیوز
شما نیوز

برگزاری کنگره بین المللی سلامت همراه در شیراز

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کمیته تخصصی سلامت دیجیتال در وزارت بهداشت تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، حمیدرضا بنفشه در آئین آغاز به کار پنجمین کنگره سلامت همراه در شیراز ، ضمن بیان پیشرفت این حوزه در کشورهای مختلف دنیا اظهار داشت: سلامت همراه در نظام سلامت بسیار کمک کننده و تاثیرگذار است و در وزارت بهداشت نیز بسیار مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه نرم افزارهای کاربردی این حوزه برای تقویت زیرساخت ها در حوزه پیشگیری، درمان، تشخیص و شناسایی بیماری و تکنولوژی سلامت، مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: افزایش اشتغال آفرینی، توسعه حوزه آموزش، افزایش تولید محصولات دانش بنیان و توسعه خدمات سلامت از دیگر مزایای حوزه سلامت همراه است.

وی تبیین و تعیین مقررات، ارایه مجوز به فعالان حوزه سلامت همراه و حمایت از ایده های فناورانه و محصولات شرکت های دانش بنیان را از اولویت های دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت دانست.

او ضمن اعلام حمایت دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از طرح های توانمند ارائه شده در این کنگره که قابلیت ملی شدن داشته باشد، افزود: در صورت ارائه، طرح موردنظر پس از بررسی کمیته تخصصی و تایید، از سوی وزارت بهداشت به صورت ویژه برای تجاری سازی مورد حمایت قرار می گیرد.

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اقدامات بسیار خوب سال جاری را اختصاص یک درصد بودجه وزارت بهداشت به حوزه فناوری و حمایت از طرح‌های کلان ملی دانست و ابراز امیدواری کرد تا فعالیت در حوزه سلامت همراه، منشا اثرات مفیدی برای ارتقای سلامت کشور باشد.

گفتنی است پنجمین کنگره سلامت همراه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا ششم بهمن ماه ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied