شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

تخریب خانه‌های تاریخی شیراز شایعه است

استاندار فارس گفت: هیچ تصمیمی برای افزودن فضا به حرم‌های مطهر احمدی و محمدی نداریم و فقط یک قسمت کوچک به حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) افزوده خواهد شد که در این فضا نیز ساختمانی وجود ندارد.

تخریب خانه‌های تاریخی شیراز شایعه است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز/ محمدهادی ایمانیه مسائل مطرح شده پیرامون تخریب خانه‌های تاریخی اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) را شایعه خواند و گفت: تصمیم ما ساماندهی محدوده ۵۷ هکتاری اطراف حرم مطهر است و این ساماندهی به معنای تخریب نیست.

وی تصریح کرد: این شایعات توسط برخی افراد مطرح می‌شود که در دام برخی کشورها گرفتارند، کشورهایی که خود بناهای تاریخی اسلام را تخریب کردند، حالا ما را متهم می‌کنند که بنا داریم اطراف حرم شاهچراغ را تخریب کنیم.

او ادامه داد: تصمیم ما این است که اطراف حرم مطهر از وضعیت امروزی که مورد گلایه بسیاری از ساکنین این محدوده نیز هست خارج شود و معابر و ظواهر و بسیاری از فضاهای فرهنگی، مساجد و زائرسراهای آن سامان یابد.

نماینده عالی دولت در فارس اظهار داشت: ما هیچ تصمیمی برای افزودن فضا به حرم‌های مطهر احمدی و محمدی نداریم و فقط یک قسمت کوچک در شرق حرم مطهر سید علاالدین حسین (ع) افزوده خواهد شد که در این فضا نیز ساختمانی وجود ندارد.

ایمانیه عنوان کرد: تصمیم مدیریت استان این است که این ۵۷ هکتار به شکل آبرومندی ساماندهی شود و اطراف حرم مطهر نسبت به وضعیت امروز به مراتب شایسته تر شود.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied