شمانیوز
شما نیوز

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان:

بیماری زنگ زرد در کمین مزارع فارس

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از احتمال شیوع و اپیدمی شدن بیماری زنگ زرد و سایر بیماری های برگی در مزارع گندم و جو این استان خبر داد.‌

بیماری زنگ زرد در کمین مزارع فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، جاوید عباسی گفت: بیماری برگی زنگ زرد گندم به دلیل ظهور نژادهای جدید و با شرایط خاص آب و هوایی، هر چند سال یکبار به صورت همه گیر (اپیدمی) در آمده و می‌تواند خسارت زیادی را به محصول گندم وجو وارد کند.

وی اظهار داشت: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی از جمله درجه حرارت، رطوبت نسبی هوا، شبنم و بارندگی های مناسب، اپیدمی شدن بیماری‌های زنگ زرد و سایر بیماری های برگی در مزارع گندم و جو دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: توسعه بیماری در رطوبت نسبی بالای ۷۰ درصد و در دمای بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتیگراد همراه با باران و یا شبنم سریعتر اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه احتمال شیوع بیماری های برگی در همه نقاط استان فارس وجود دارد گفت: در حال حاضر شرایط آب و هوایی در شهرستان های کازرون، رستم، ممسنی، فراشبند، بیضا، شیراز، مرودشت و زرقان نسبت به سایر شهرستان ها جهت توسعه بیماری مساعدتر است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: از کشاورزان عزیز تقاضا داریم نسبت به پایش و بررسی مزارع خود اقدام و در صورت مشاهده علائم بیماری با مشورت کارشناسان مراکز نسبت به مبارزه شیمیایی اقدام نمایند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied