شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

بانک ها در حوزه مسکن سرمایه گذاری می کنند

استاندار فارس گفت: این استان توانست در تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه اول کشور را به خود اختصاص دهد

بانک ها در حوزه مسکن سرمایه گذاری می کنند

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمد هادی ایمانیه در شورای مسکن فارس اظهار کرد: هشت بانک از جمله ملی، ملت، تجارت، سپه، صادرات و کشاورزی تفاهم کشوری منعقد کرده‌اند که بر اساس آن همه آنها موظف به همکاری کامل با طرح جهش ملی مسکن هستند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بانک‌ها و انبوه سازان فارس برای همکاری در ساخت مسکن در این استان گفت: بانک‌ها با تدبیر بانک مرکزی اعلام کرده‌اند که به جای سرمایه گذاری در مواردی که اولویت اول کشور نیست، سرمایه‌های خود را در ساخت مسکن به کار خواهند گرفت.

وی بر لزوم توجه به روستاها و فراهم کردن شرایط بازگشت روستاییان از حاشیه شهرها به روستایشان تاکید کرد و گفت: در استان فارس ۲ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که ساخت و تأمین مسکن در این روستاها می‌تواند گام بزرگی در جهت تحقق مهاجرت معکوس و ماندن روستاییان در روستاها باشد.

وی، با اشاره به وجود بافت فرسوده در بسیاری از شهرهای این استان گفت: بازآفرینی این بافت‌ها به شکل جدی در دستور کار مدیران و مسئولان مرتبط با این مساله قرار گیرد و دنبال شود.

به گفته وی، اخیراً یک مصوبه تحت عنوان سیاستهای تشویقی کالبدی، برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده تدوین شده که امتیازات خوبی برای بازسازی این بافت‌ها محسوب می‌شود و در آن علاوه بر حذف بسیاری از موانع، تسهیلات ویژه‌ای نیز ارائه خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied