شمانیوز
شما نیوز

معاون استاندار فارس :

منتقدان بافت تاریخی شیراز سیاه نمایی می کنند

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: بازسازی، مرمت و توسعه خانه های تاریخی موجب رونق بافت فرهنگی تاریخی شیراز خواهد شد.

  منتقدان بافت تاریخی شیراز سیاه نمایی می کنند

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمد فرخ زاده در مراسم افتتاح هتلی در بافت تاریخی شیراز اظهار داشت: سرمایه گذاری در بافت تاریخی و فرهنگی شیراز موجب اشتغال‌زایی و افزایش امنیت در این منطقه می‌شود و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های اجتماعی نیز بهره برد.

وی از دستگاه‌های خدمت رسان در احیای بافت تاریخی شیراز قدردانی کرد و افزود: مدیریت یک پارچه در بافت تاریخی می تواند مشکلات موجود را حل کرده و موجب رضایت ساکنین و دلسوزان هویت تاریخی شهر گردد.

او با اشاره به تبلیغات منفی اخیر علیه بافت تاریخی و فرهنگی شیراز در سطح کشور اظهار کرد: آنهایی که دائم اخبار تخریب بافت را به بیرون از استان و کشور مخابره می‌کنند در دایره دلسوزان نیستند چرا که این مسأله باعث می‌شود که رغبت سرمایه گذار و ساکنین این حوزه کاهش یابد و این در حالی است که بافت تاریخی شیراز و زحمات همه دست‌اندرکاران دولتی و غیر دولتی در کشور منحصر به فرد است.

وی در پاسخ به منتقدین بدون برنامه بیان کرد: این افراد اگر طرح یا ایده‌ای برای بهبود شرایط و ارتقا صنعت گردشگری در استان دارند ارائه نمایند تا با همکاری و هم افزایی بتوان مشکلات موجود را رفع و حرکت به سمت توسعه گردشگری و زیارت استان تسهیل گردد وگرنه سیاه نمایی را همه بلد هستند و امروز روز معرفی داشته‌های ارزشمندمان است.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: اگر می‌خواهیم خاطرات و تاریخ بافت را احیا کنیم و شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی نباشیم و این قطعه طلایی از تاریخ و هویت و زیبایی روز به روز پر رونق تر شود لازم است متحد شویم و برای آن تبلیغ مثبت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied