شمانیوز
شما نیوز

مدیر کل راه و شهرسازی فارس:

بهره‌برداری از آزاد راه شیراز-اصفهان در نوروز امکانپذیر نیست

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا در طرح توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) فضای منطقی را تعریف کنیم.

بهره‌برداری از آزاد راه شیراز-اصفهان در نوروز امکانپذیر نیست

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمودرضا طالبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فارس یکهزار و هشت هکتار به فضای شهری و سکونتگاهی استان اضافه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همچنین با اجرای این طرح 300 هکتار به مساحت کلانشهر شیراز اضافه خواهد شد، افزود: 439 هزار و 760 نفر در فارس متقاضی شرکت در طرح نهضت ملی مسکن بوده‌اند که از این تعداد 147هزار و 255 نفر حائز شرایط لازم بوده و مورد تایید نهایی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه تاکنون از واحدین شرایط اعلامی 56 هزار و 702نفر واریز وجه داشته‌اند، گفت: برای دو سال اول اجرای طرح نهضت ملی مسکن، سهم پیش بینی شده برای استان 72هزار واحد است.

وی تصریح کرد: در بحث تامین زمین و توافقات با بخش خصىوصی فارس در رتبه نخست کشور قرار دارد.

او با بیان اینکه در اجرای طرح ملی نهضت مسکن در 31 شهر خانه‌ها به صورت یک طبقه، در 38 شهر دو طبقه و مابقی شهر‌ها به صورت ٤ طبقه ساخته خواهد شد، عنوان کرد: در شهرستان‌های استهبان، شیراز، مرودشت، جهرم و یک پروژه در کازرون احداث واحد‌های مسکن ملی به صورت چهار طبقه خواهد بود.

طالبان همچنین با بیان اینکه قرار است قیمت گذاری‌ها به استان‌ها واگذار شده، اما هنوز هیچ تغییری اعلام نشده است، گفت: به دنبال تسریع در روند احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن، خانه‌های پیش ساخته در دستور کار قرار گرفته که در فاز نخست در شهر‌های اقلید، آباده، مرودشت و بخشی از شیراز اجرایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بهره‌برداری از شش قطعه آزاد راه شیراز-اصفهان، گفت: تا اردیبهشت ماه 1402 این آزادراه زیر بار ترافیکی نخواهد رفت و تاکنون 180 میلیارد تومان صرف خرید تابلو‌های راهنما در این شش قطعه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس به طرح احیای بافت تاریخی فرهنگی کلانشهر شیراز اشاره و عنوان کرد: فارغ از همه اظهارنظر‌های انجام شده باید گفت طرحی که قرار است در این محدوده اجرا شود در 1.3هکتار به صورت خطی همراه با حفظ خانه‌های میراثی و واجد ارزش تاریخی در بین دو حرم خواهد بود.

طالبان با بیان اینکه شخصا مخالف تخریب بافت هستم گفت: خط ترسیم شده، کمترین میزان تخریب را در بافت ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا در طرح توسعه حرم فضای منطقی را تعریف کنیم و به عنوان کسی که به بافت تاریخی و فرهنگی شیراز علاقه مند است اعلام می‌کنم کمتر از میزان ترسیم شده مداخله در بافت امکان پذیر نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied