شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه شیراز :

مردم برای مهار تورم دعا کنند

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ملت ایران پای کار انقلاب و نظام اسلامی برای مهار تورم و رشد تولید ایستاده‌اند و هر کسی که بخواهد در این مسیر مانع ایجاد کند، با مشت کوبنده مردم روبرو خواهد شد.

مردم برای مهار تورم دعا کنند

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز/ آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن قدردانی از حضور حداکثری مردم استان فارس در راهپیمایی روز قدس، مهمترین وظیفه برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی را دعا کردن و طلب فضل خداوند دانست و گفت: امروز همه مردم ما ابتدا باید برای مهار تورم، رشد تولید، حل مسائل اقتصادی و دانش بنیان کردن تولید از فضل خداوند مدد بطلبند.

وی با بیان اینکه دعا یک وظیفه است که باید انجام شود اما کار بعدی تلاش برای حل مشکلات به ویژه در بعد اقتصادی است، عنوان کرد: برای کشور، ملت و جوانان که شغل و کار و زندگی می‌خواهند باید جلو بیفتیم و تلاش کنیم؛ این تلاش وظیفه عمومی ملت سوای تلاش دولت است.

او، تحول در حرکت دستگاه‌های دولتی برای حل مشکل اقتصادی و مهار تورم را گام بعدی برای حل مشکلات اقتصادی عنوان و اضافه کرد: خوشبختانه رئیس دولت طی روزهای اخیر تحولاتی از جمله تغییر برخی مدیران را در دستور کار قرار داده و نشان دادند که پای کار نظام ایستاده‌اند. 

او به مردمی سازی اقتصاد هم اشاره کرد و گفت : مردمی سازی وظیفه دولت و دولتی‌هاست. متاسفانه برخی مدیران مطالعه در زمینه مسئولیتشان ندارند در حالی که باید فکر جدید به میدان بیاورند.

امام جمعه شیراز بر دانش بنیان کردن تولید تاکید کرد و گفت: در زمینه تولید دانش بنیان اگر به دانشگاهی مانند دانشگاه شیراز مراجعه شود و دانشگاهیان به میدان بیایند قطعا با بدنه‌ای قوی، شاهد تحول و حل مشکلات خواهیم بود.

آیت‌الله دژکام خواستار تسریع در تدوین نقشه علمی استان فارس شد و به مبارزه اساسی با مفاسد اقتصادی اشاره و از حرکت مدیریت ارشد استان مبنی بر راه‌اندازی سامانه "مردم رسی" تقدیر کرد و افزود: اقدامات باید انقلابی و جهادی باشد، چرا که نشستن پشت میز کاری از پیش نمی‌برد.

او همچنین از حرکت عظیم مردم شیراز در روز قدس همراه با همه امت اسلامی برای حمایت از آرمان فلسطین تقدیر کرد و گفت: امروز مردم آنچه را که در بیان و قلم در باب قدس ممکن است بیاید را با عمل و اقدام خود با حال روزه در خیابان ها اعلام کردند و در واقع خطبه را آنها خواندند و فریاد امت اسلامی را به گوش جهانیان رساندند.

او تصریح کرد: عمده ترفندهای دشمنان برای اینکه امت اسلامی را به شکست برسانند، حول دو محور مسائل اقتصادی و فحشا و منکرات است و برنامه‌های جدی برای این دو محور دارند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه در مقابل این دو حیله دشمن باید برنامه داشته باشیم، افزود: امروز مشخص شده که وقتی ملت برای مبارزه با فساد و منکرات و فحشا به میدان می‌آید، کسی نمی‌تواند با آنها مقابله کند

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied