شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

۳۰ درصد محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود

استاندار فارس گفت: وزارت صنعت معدن تجارت تمهیدات لازم برای اکتشاف معادن با تکنولوژی‌های جدید را فراهم کند.

۳۰ درصد محصولات کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمد هادی ایمانیه در دیدار با سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح، تعرض از محدوده مجاز واگذار شده، خرید و فروش مجوز قبل از اقدام به بهره برداری و عدم واریز سهمیه استان‌ها از درآمد معادن را، اساسی‌ترین مشکل مربوط به معادن استان دانست و گفت: وزارت صمت تمهیدات بیشتری را برای بخش خصوصی جهت اکتشاف معادن با استفاده از تکنولوژی جدید فراهم کند.

وی، به ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر هزینه یک درصد از درآمد معادن در حوزه سلامت و محیط زیست همان منطقه اشاره کرد و گفت: متأسفانه این مهم که می‌تواند نقش مؤثری در آبادی شهرها و روستاهای حاشیه معادن داشته باشد به درستی محقق نشده است.

او، فارس را استانی با پتانسیل چهارگانه گردشگری معرفی کرد و یادآور شد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب در سفر به استان، گردشگری به تنهایی می‌تواند فارس را اداره کند؛ گرچه تلاش‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است، ولی تا رسیدن به آنچه شایسته فارس است فاصله داریم.

ایمانیه، ظرفیت پزشکی و درمانی استان را زبانزد و مطرح شده در سطوح بین المللی عنوان کرد و گفت: گردشگری سلامت یکی از محورهای اصلی مراجعه به استان فارس است، این مراجعه‌ها از سایر استان‌ها و سایر کشورها به خصوص کشورهای عربی حوزه خلیج فارس انجام می‌شود و طبق آمارهای اعلام شده توسط مدیران متولی، مراجعه افراد در این زمینه رو به افزایش است.

وی به آثار تاریخی ملی و ثبت شده در مجامع بین‌المللی اشاره کرد و افزود: آثار بجا مانده از گذشتگان از جمله تخت جمشید، نقش رستم، مجموعه پاسارگاد، مجموعه زندیه و ارگ کریم خان و سایر مجموعه‌های موجود، زمینه گردشگری تاریخی را برای سراسر این استان فراهم کرده است.

نماینده عالی دولت در فارس با تاکید بر طبیعت زیبا و چهار فصل استان، گفت: در سرتاسر استان پهناور فارس و در همه ۳۷ شهرستان زمینه‌های توریستی و رونق گردشگری مهیاست.

او، به ایجاد اشتغال انجام شده در سال ۱۴۰۱ در فارس اشاره و بیان کرد: خوشبختانه ۲۵ درصد بیش از سهمیه مقرر ایجاد اشتغال داشتیم و در سال ۱۴۰۲ تکلیف استان ایجاد ۶۷ هزار شغل اعلام شده است لیکن بنا داریم بیشتر از آن در این زمینه اقدام کنیم.

وی رتبه دوم کشاورزی و رتبه اول باغداری را مربوط به فارس دانست و گفت: متأسفانه طبق اعلام دستگاه‌های متولی ۳۰ درصد از محصولات باغی و کشاورزی به ضایعات تبدیل می‌شود که ضررهای جبران ناپذیری را در حوزه منابع آبی، محیط زیست و… در پی دارد؛ در تلاش هستیم با ظرفیت سرمایه گذاران بخش خصوصی و پس از تحقیقات پژوهشی کاربردی نسبت به کاهش این آمار و ایجاد ارزش افزوده اقدام کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied