شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت عمران صدرا:

خرید و فروش مسکن ملی غیرقانونی است

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا گفت: هرگونه واگذاری و نقل و انتقال واحدهای مربوط به طرح نهضت ملی مسکن، تحت هریک از عناوین حقوقی؛ غیرمعتبر و ممنوع است و براساس مقررات افراد مرتبط تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

خرید و فروش مسکن ملی غیرقانونی است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز/ مهدی پوربهی اظهار داشت: پروژه‌های طرح‌های اقدام و نهضت ملی مسکن، در مراحل اولیه ساخت و ساز قرار دارند و متقاضیان آن نیز فاقد جانمایی واحد بوده و صرفاً ثبت نام انجام داده‌اند و تنها در صورت تکمیل آورده متقاضی در طول مراحل ساخت و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه، قرارداد واگذاری واحد مسکونی در مراحل پایانی ساخت و ساز با متقاضیان منعقد می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در صورت واریز نشدن سهم آورده در هریک از مراحل، درخواست متقاضی رد و واریزهای قبلی نیز مسترد خواهد شد؛ بنابراین نقل و انتقالِ ثبت نام در برنامه اقدام و نهضت ملی مسکن، غیرقانونی است.

او با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن فاقد امتیاز قابل واگذاری و غیرقابل انتقال به غیر است، تاکید کرد: متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید صدرا توجه داشته باشند باتوجه به تبعات و مشکلات متعدد قضایی و اجتماعی که بعضا ممکن است برای فروشنده یا خریداران مسکن ملی به وجود آید واگذاری و انتقال مسکن ملی به غیر، تحت هریک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و براساس مقررات پیگرد قانونی دارد.

او با بیان اینکه تاکنون هیچگونه دستورالعملی از هیئت وزیران و همچنین وزارت راه و شهرسازی درخصوص نقل و انتقال واحدهای مسکن ملی ابلاغ نشده است، گفت: با توجه به تعهدات مالی و حقوقی متقاضیان به دولت، هرگونه نقل و انتقال ثبت نام واحدهای مسکن حمایتی یا حق و حقوق ناشی از آن قبل از تسویه حساب کامل، تکمیل بنا و صدور گواهی پایانکار ممنوع بوده و درصورت اقدام متقاضی به واگذاری به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، ثبت نام متقاضی اولیه لغو و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا با بیان اینکه مراتب طی نامه شماره ۲۶/۰۲/۷۸ مورخ ۱۴ فروردین ماه امسال به مشاورین املاک شیراز و صدرا ابلاغ شده است، تاکید کرد: مشاورین املاک باید از ثبت هرگونه معامله و نقل و انتقال این واحدها به صورت جدی خودداری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied