شمانیوز
شما نیوز

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز ;

اولویت دانشگاه علوم پزشکی شیراز طرح پزشک خانواده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اولویت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ١۴٠٢ طرح پزشک خانواده است

اولویت دانشگاه علوم پزشکی شیراز طرح پزشک خانواده است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر عباس رضائیان زاده بیان کرد: با توجه به هفته «سلامت» شعاری محوری برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفته شده که شعار امسال «سلامتی برای همه با محوریت پزشک خانواده» تعیین شده است.

وی اظهار داشت: آگاهی بخشی نقش مؤثری در کاهش مشکلات در حوزه بهداشت داشته به گونه‌ای آگاهی بخشی موجب شده در زمان شیوع کرونا پویش استفاده از ماسک در کشور شکل گرفته و بیش از ۸۰ درصد از جامعه از ماسک استفاده کنند.

او تاکید کرد: اولویت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ١۴٠٢ طرح پزشک خانواده است البته در طرح جدید پزشک خانواده که در کشور اجرایی شده اکنون ۵٧ شهر کشور از ابتدای اردیبهشت مشمول این طرح شده و به تدریج این برنامه ریزی در حوزه بهداشت شامل تمامی شهرهای کشور و استان فارس خواهد شد.

وی گفت: قانون جوانی جمعیت در کشور به تصویب رسیده از این رو وظایف مختلفی در خصوص جوانی جمعیت به ادارات مختلف واگذار شده از این رو کارگروه جوانی جمعیت به صورت مستمر در حال برگزاری و اثرگذاری در جامعه است.

وی تاکید کرد: آسیب شناسی معضلات اجتماعی نظیر بیماری‌های روانی و خودکشی یکی دیگر از وظایف دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده و تلاش شده تا با برگزاری دوره‌های آموزشی زمینه شناسایی افراد پرخطر در این بخش فراهم و نسبت به ارائه خدمات درمانی به آنان اقدام شود.

وی افزود: سه میلیون و ٨٠٠ هزار نفر در طرح پزشک خانواده شهری باید ثبت نام می‌کردند که دو میلیون و ۶٠٠ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied