شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل آموزش وپرورش فارس خبر داد:

شرکت ۴۵۰ هزار دانش‌آموز فارسی در مسابقات قرآن

مدیرکل آموزش وپرورش استان فارس گفت: در مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن بیش از ۴۵۰هزار دانش آموز شرکت کردند که پس از رقابت باهم، بیش از ۱۵۰ هزار نفر آنها به مرحله شهرستان و منطقه ای و در ادامه نیز بیش از ۸ هزار نفر به مرحله چهارده گانه راه یافتند.

شرکت ۴۵۰ هزار دانش‌آموز فارسی در مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز/ محمدخلیل عسکری در حاشیه بازدید از حوزه‌های مختلف برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزی، در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تعمیق باورهای دینی و توسعه فرهنگ قرآن، نماز و ترویج فرهنگ اعتقادی که در قالب ساحت دینی و اعتقادی مندرج در سند تحول بنیادین گنجانده شده است، برگزاری مسابقات قرآن را با جدیت هر چه تمام تر در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: ارائه مبانی اعتقادی با زبان روز همواره از مطالبات دانش آموزان بود که در این مسابقات این مهم محقق می شود.

عسکری با بیان اینکه پس از برگزاری مسابقات قرآن در مرحله ۱۴گانه، مرحله استانی این مسابقات با حضور ۲۰۰۰ دانش آموز دختر و پسر به صورت مجزا در دوره های متوسطه اول و دوم از سراسر استان فارس، در شیراز درحال برگزاری است اظهار داشت: در این مرحله از مسابقات دانش آموزان در رشته های تفسیر، دعا خوانی، حفظ  ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن، صحیفه سجادیه، قرائت تقلیدی و تحقیقی، نهج البلاغه و گفتمان مهدوی با هم به رقابت می پردازند.

او ادامه داد: در پایان این رقابت ها، ۷۰ نفر برگزیده به مرحله کشوری این مسابقات که در مشهد و کرمانشاه برگزار می شود راه می یابند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied