شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

مرگ مغزی دختر جوان فسایی بر اثر جراحی بینی

یک دختر جوان اهل شهرستان فسا استان فارس بر اثر عمل جراحی زیبایی بینی دچار مرگ مغزی شد.

مرگ مغزی دختر جوان فسایی بر اثر جراحی بینی

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز/ این دختر جوان به نام "مریم وحیدیان" که آموزگار مقطع ابتدایی در یکی از مدارس شهرستان فسا بود، اول خرداد ماه در یکی از درمانگاه های این شهر توسط دکتر "س" مورد عمل جراحی بینی قرار می گیرد که بلافاصله پس از عمل دچار ایست قلبی و مرگ مغزی شده و اقدامات اولیه جهت احیای وی موثر واقع نمی شود.

به دلیل نبود امکانات کافی در درمانگاه مذکور، پیکر نیمه جان دختر جوان به بیمارستان فسا منتقل شده و پس از عملیات احیا که حدود نیم ساعت به طول می انجامد، وی در بخش ICU بستری می شود.

به رغم تلاش پزشکان بیمارستان با وجود گذشت چندین روز، هیچ پیشرفتی در درمان این دختر جوان حاصل نشده و قرار است با رضایت خانواده، اعضای بدن وی به بیماران نیازمند پیوند اهدا شود.

حال سوال این است ، پزشکی که این عمل جراحی را انجام داده، آیا مجوز این را داشته که عمل های این چنینی را به جای اتاق عمل بیمارستان در درمانگاهی انجام دهد که تجهیزات کافی را نداشته است؟ چرا که اگر درمانگاه مذکور تجهیزات لازم را داشت که دیگر نیازی به انتقال بیمار به بیمارستان نبود.

به نظر می رسد دانشگاه علوم پزشکی فسا به عنوان دستگاه ناظر و دادستان شهرستان فسا به عنوان مدعی العموم و مدافع حقوق عامه باید به موضوع وقوع این حادثه تلخ ورود کرده و چنانچه قصور یا تقصیری صورت گرفته با مسببان آن برخورد شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied