شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

کشت برنج در فارس باید ممنوع شود

کشت برنج در فارس باید ممنوع شود

استاندار فارس با اشاره به وضعیت منابع پایدار آب در این استان، بر لزوم ممنوع شدن کشت محصولات پُرآب‌بر، به ویژه برنج در نقاطی از فارس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز/ محمدهادی ایمانیه در جلسه ستاد گیاهان دارویی فارس گفت: با وجود بارندگی‌های نسبتا خوب یکی 2 سال اخیر در فارس، همچنان در نقاطی از استان، از جمله شیراز، کمبود آب وجود دارد و مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: در همین شرایط در برخی نقاط استان شاهد هستیم که هنوز برخی محصولات پُرآب‌بر مانند برنج توسط کشاورزان کاشت می شود و شیوه آبیاری غرق‌آبی همچنان ادامه دارد.

او افزود: با توجه به وضعیت آبی استان ضرورت دارد که کشت برنج در برخی مناطق به سرعت ممنوع شود.

ایمانیه گفت: البته باید در مقابل و برای جلوگیری از وارد آمدن ضرر و زیان به کشاورزان، کشت‌های جایگزین که آب بر اما دارای ارزش افزوده بالا را به آنها معرفی کنیم.

وی افزود: گیاهان دارویی با توجه به ارزش افزوده و سودی که برای کشاورز می‌تواند داشته باشد، جایگزین مناسبی برای کشت برنج و دیگر محصولات پرآب بر است و در کنار این اگر قرارداد خرید محصولات هم با کشاورزان منعقد شود قطعا استقبال خواهند کرد.

وی از دستگاه‌های متولی خواست که به بحث کشت‌های جایگزین با جدیت بیشتری ورود کرده و مشخص کنند که چه محصولی جایگزین چه محصولی شود، کدام محصول مصرف آب کمتری دارد و کدام محصول دارای ارزش افزوده و سود بیشتر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی