شمانیوز
شما نیوز

امام جمعه شیراز :

امروز در کوچه و خیابان صحنه های گناه زیاد شده است

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، گفت: امروز شیطان صحنه‌های گناه را در عرصه خیابان‌ها و فضای مجازی به شکل مداوم فراهم کرده است.

امروز در کوچه و خیابان صحنه های گناه زیاد شده است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌ های نماز جمعه شیراز، در ادامه مباحث هفته‌های گذشته، به موضوع امامت و ولایت پرداخت و گفت: رهبری در عرصه سیاسی و حکومت‌داری دنیا، جز یک نقش موقت در زندگی دنیایی، چیزی برای عرضه و ارائه ندارد، اگر از آنان بپرسند، به فرض وجود جهانی دیگر، برای ملت خود در آن دنیا چه می‌کنی؟ مسلما می‌گویند کاری نمی‌توانند انجام دهند.

او با بیان اینکه قرآن در مورد این رهبران و پیشوایان هشدار داده است، به آیات ۷۱ و ۷۲ سوره مبارکه بنی‌اسرائیل اشاره و خاطرنشان کرد: روسای امروز جهان روز قیامت به پیروان خود می‌گویند به دنبال ما نیایید، حال آنکه امام حق، امامی که انقلاب اسلامی بر پایه وجوب اطاعت او شکل گرفته است، اگر در مورد آخرت از آنان سوال شود می‌گویند اصل کار آنجاست.

او با یادآوری اینکه آیات مورد اشاره در سوره بنی اسرائیل به نقش رهبران در قیامت اشاره دارد، گفت: در این دنیا می‌بینید که دشمنان بر علیه نائب برحق امام زمان، چه می‌کنند و به دنبال آن هستند که ملت دست حمایت از پشت این مرد بزرگ بردارد، اما این مردم شهید و جانباز می‌دهند و باور دارند که برای خدا و در مسیر خدا تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران پای نایب برحق امام عصر خود ایستاده‌اند و فریاد می‌زنند که ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند، گفت: ما برای روز دیگری ولایت را پذیرفته‌ایم و مطمئن هستیم در آن روز رسوایی برای کسانی خواهد بود که از خط ولایت و اطاعت ولی عصر و نائب ولی عصر، خارج شدند.

آیت‌الله دژکام، با بیان اینکه امروز شیطان همه صحنه‌های گناه را در کوچه و خیابان زیاد کرده است،بیان کرد: پیرو امام زمان حداقل باید چشم خود را مراقبت کند؛ اول باید به دنبال حفظ و اصلاح خودمان باشیم و بعد در مسیر اصلاح رفتارهای اشتباه دیگران حرکت کنیم. باید زبان را کنترل کنیم و بدانیم که هرچه به ذهن ما می‌آید مشخص نیست که درست باشد.

او با تصریح اینکه گاه با چند کلام، حیثیت فردی ضایع می‌شود و این نزد خداوند پسندیده نیست، گفت: برای اینکه انسان متوجه حلال و حرام خداوند باشد، نیازمند تلاش است، امروز در فضای مجازی هرچه بخواهیم زمینه گناه فراهم است؛ آیا حق داریم به گناه آلوده شویم یا با فرستادن مطالب و محتواهای اینگونه، دیگران را به گناه آلوده کنیم؟ تقوا که مدام در خطبه‌های نماز تکرار می‌کنیم، برای آنست که شیطان شبانه‌روز صحنه‌های گناه آلود را برای ما فراهم و ما را با آن مواجه کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)، گفت: حرم سوم اهل بیت، شهری که چندین شهید تقدیم راه دفاع از حرم کرده و در عرصه سربازی حرم و حرکت در مسیر شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی درخشیده، طی ۱۰ ماه دو بار مورد حمله تروریستی دژخیمان استکبار جهانی قرار گرفته است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه نزدیک به هزار نفر از شیراز داوطلب دفاع از حرم بوده‌اند، اظهار داشت: دشمن می‌داند که کانون تربیت مدافعان حرم‌های اهل بیت(ع)، در کنار مضجع شریف حضرت شاهچراغ(ع) است و به خیال خودش با حمله قصد گرفتن امنیت آن را دارد، اما زهی خیال باطل.

او با بیان اینکه، کسانی که امنیت را به دمشق بازگرداندند، توان حفظ امنیت شهر خود را هم دارند، گفت: در صحنه یکشنبه گذشته همه دیدیم که مردم برای دفاع از حرم پای کار آمدند، جوانی برومند از نژاد آرش، از نژاد مدافعان همیشگی اهل بیت، ایران و اسلام، با غیرت و عشق علوی و حسینی، با دست خالی مقابل دژخیم مسلح ایستاد و او را خلع سلاح کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی