شمانیوز
شما نیوز

۲۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شیراز تعطیل شد

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز، گفت:۲۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی تعطیل شد.

۲۰ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شیراز تعطیل شد

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز ،دکتر کمال فخرپور گفت: با تشدید نظارت‌های بهداشتی بر وضعیت سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، ۲۰ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی، به دلیل تخلفات بهداشتی از سوی بازرسان بهداشت محیط این مرکز تعطیل شد.

وی افزود: متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی باید به نحوه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه کنترل نقاط بحرانی در مراکز عرضه و طبخ مواد غذایی، از جمله رعایت زنجیره سرما و گرما در مواد غذایی به منظور حفظ سلامت عمومی و امنیت غذایی توجه بیشتری داشته باشند.

مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب شیراز نیز گفت: دمای مناسب برای نگهداری مواد غذایی در یخچال (صفر تا ۴ درجه سانتیگراد) و فریزر (منفی ۱۸ درجه سانتیگراد) است و دمای مناسب برای نگهداری مواد غذایی گرم تا زمان عرضه به مشتری، حداقل ۶۵ درجه سانتیگراد است.

محمدحسین کیانفر با بیان این که نگهداری مواد غذایی در فاصله دمایی ۴ تا ۶۵ درجه سانتیگراد بیش از دو ساعت بسیار خطرناک است، افزود: بسیاری از مسمومیت‌های غذایی، ناشی از عدم توجه به این موضوع مهم است؛ همچنین توجه به رعایت دمای پخت مواد غذایی به طوری که تمام قسمت‌های مواد غذایی کاملا پخته شود، از موارد مهم و ضروری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت عمومی، از شهروندان خواست گزارش‌ها و شکایت‌های خود در زمینه تهیه و عرضه غیرمجاز مواد غذایی را از طریق سامانه ۱۹۰ ثبت و پیگیری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied