شمانیوز
شما نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

١٠ درصد آثار تاریخی ثبتی کشور در فارس است

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه ١٠ درصد آثار تاریخی ثبتی کشور در فارس است گفت: این استان با بیشترین آثار ثبت شده جهانی می‌تواند کانون رویدادهای گردشگری کشور شود.

١٠ درصد آثار تاریخی ثبتی کشور در فارس است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، سید موید محسن‌نژاد در تشریح برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌ المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی به ظرفیت‌های استان فارس در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و افزود: وجود بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی و کسب شهرت و عناوین ملی و جهانی چند شهر و روستای استان در حوزه صنایع دستی، فارس را به نمونه‌ای کم نظیر در کشور در حوزه صنایع دستی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به نقش تسهیل‌گرانه میراث فرهنگی گفت: دیدگاه ما این است که این صنعت و هنر می‌تواند سبب توسعه استان شود و اداره میراث وظیفه تسهیل امور مربوط به فعالیت بخش خصوصی را برعهده دارد.

او با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز دومین رویداد بزرگ گردشگری کشور پس از نمایشگاه تهران است افزود: ١٠ درصد آثار ثبتی کشور متعلق به فارس است و فارس با اضافه شدن کاروانسرای ایزدخواست بیشترین آثار ثبت جهانی شده ایران را به خود اختصاص داده که می‌تواند با این ظرفیت‌ها مرکز و کانون انواع فعالیت‌های گردشگری شود.

وی اظهار داشت: گردشگری باید سبب ارزش افزوده و اشتغالزایی شود تا مشارکت مردم بومی منطقه را نیز به خود جلب کند و در همین راستا تلاش داریم رویدادهایی مثل جشنواره انار و خرمالوی باغ‌های قصردشت شیراز را در تقویم رویدادهای گردشگری ایران ثبت کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied