شمانیوز
شما نیوز

معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

در زمینه دفاعی از کشورهای برتر دنیا هستیم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات طوفان الاقصی افسانه شکست‌ناپذیری ،اقتدار و هیمنه پوشالی که اسراییل به مدد رسانه‌ها برای خود ساخته و پرداخته بود را فرو ریخت.

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در آئین رونمایی از مستند خود با نام «دریا دل» به تشریح مسائل منطقه‌ای و دستاوردهای حماس در طوفان الاقصی پرداخت و شکستن هیمنه اسرائیل را بزرگترین دستاورد این عملیات دانست.

وی اظهار داشت: شکستن اقتدار ساختگی اسرائیل و خدشه وارد شدن به افسانه پوشالی شکست ناپذیری این رژیم و شکست نظامی، اطلاعاتی و پدافندی آن و آشکار شدن تزلزل گنبد آهنین و افشای ماهیت جنایتکار این رژیم و حامیانش برای همه به ویژه برای مردم آزادیخواه جهان از جمله دستاوردهای این عملیات بود که توسط جهادگران راه حق و مردم مظلوم فلسطین انجام شد.

او افزود: اتفاقاتی مثل محاصره ۱۶ ساله غزه که تبدیل به بزرگترین زندان روباز دنیا شده بود و ادامه ظلم رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم غزه و تداوم اشغالگری آن تا پیش از این عملیات تحت شدیدترین سانسور خبری بود اما به یکباره در صدر اخبار جهان قرار گرفت و آبروی اسرائیل و حامیان غربی‌اش بر باد رفت.

وی بیان کرد: آزادی اسرای فلسطینی پس از سال‌ها و فعال شدن محور مقاومت در کشورهای مختلف عربی و شکست خوردن طرح موسوم به ابراهیم که هدف آن عادی سازی روابط کشورهای منطقه با اسرائیل بود و افشای ماهیت این رژیم در میان مردم جهان به ویژه مردم منطقه و امت مسلمان از دیگر پیامدهای الاقصی بود و اکنون وجهه و مشروعیت نتانیاهو به کمترین حد ممکن رسیده است.

وی گفت: اسرائیل در پی گستراندن نفوذ منطقه‌ای خود تا مرزهای شمالی ایران بود اما اکنون مجبور است پیر و جوان و نظامی و غیرنظامی خود را به میدان نبرد در دل سرزمین‌های اشغالی با مردم مظلوم فلسطین بفرستد.

وی در ادامه با مقایسه شرایط امروز کشور با زمان دفاع مقدس که حتی کوچک‌ترین ابزارها را باید وارد می‌کردیم گفت: اکنون در زمینه دفاعی و موشکی و پهپادی جزو کشورهای برتر دنیا هستیم و در صنعت پدافند هوایی تعداد زیادی سامانه مدرن تولید شده و در زمینه ساخت ناوشکن و زیردریایی، ابزارهای جنگ الکترونیک و نبرد سایبری و دیگر تجهیزات دفاعی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

او ادامه داد: ما ناگزیریم قدرتمند شویم زیرا در عین بی طرفی در جنگ جهانی سرزمینمان اشغال شد و با ظهور گفتمان انقلابی در سال ۵۷ نیز چشم طمع بسیاری از کشورها به ما دوخته شد.

وی خاطرنشان کرد: ماهیت ضد استکباری انقلاب ما و داشتن ذخایر فراوان نفت و گاز و موقعیت ژئوپلتیک ایران و قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق و دسترسی ما به آب‌های آزاد نیز اهمیت ایران را دوچندان کرده و به همین خاطر دشمن با ترور مردم ما و کشاندن جنگ به مرزهای ما سعی دارد بر ما غلبه کند.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس به ما ثابت کرد که اگر قدرتمند نشویم محکوم به شکست خواهیم بود و باید در زمینه فناوری‌های مدرن، آمادگی در جنگ شناختی و ترکیبی پیشرفت کنیم و امنیت داخلی و بازدارندگی خود را بالا ببریم.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied