شمانیوز
شما نیوز

برقراری ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار تماس با ۱۱۰ فارس

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: در هشت ماهه سال جاری، ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۸۵ تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است.

برقراری ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار تماس با ۱۱۰ فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، سرهنگ محمد عبادی نژاد اظهارداشت: سامانه تلفنی ۱۱۰ با هدف خدمات رسانی سریع تر و بهتر، ارتقاء امنیت و کسب رضایت مردم راه اندازی شده و می طلبد شهروندان با گزارش به موقع اخبار و اطلاعات، خود را در تامین امنیت شریک سازند.

وی افزود: با توجه به افزایش روزمره تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و تنوع و فراوانی مأموریت های فراجا، مأموریت های پلیس در این حوزه به بخش های فوریتی و غیرفوریتی تقسیم می شود.

او بیان کرد: مواردی همچون وقوع قتل، نزاع، درگیری، تصادفات، سرقت مسلحانه یا زورگیری، مرگ مشکوک، شرارت و موارد این چنینی از وقایع فوریتی و مواردی همچون سرقت های مربوط به زمان گذشته، جرائم مالی مانند خیانت در امانت، جعل اسناد و مواردی که نیاز به بررسی و تحقیقات بیشتر یا هماهنگی قضائی دارند، از وقایع غیر فوریتی محسوب می شوند.

سرهنگ عبادی نژاد گفت: شهروندان با توجه به این موضوع و فراوانی مأموریت های پلیس، از تماس های غیر ضروری و یا ایجاد مزاحمت و مشغول کردن تلفن ۱۱۰ خودداری کنند تا مأموران انتظامی بتوانند در اسرع وقت مأموریت های فوریتی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: در هشت ماهه سال جاری، ۲ میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۸۵ تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است که از این تعداد، حدود ۴۰ درصد عملیاتی شده است و مابقی تماس های برقرار شده با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در این بازه زمانی، راهنمایی و ارشاد و یا مزاحمت و غیرقابل رسیدگی بوده است.

وی از فعالیت سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ برای ارتباط افراد ناشنوا و سخت گویش با مرکز فوریت های ۱۱۰ در این مرکز خبر داد و تصریح کرد: این سامانه پیامکی در راستای ارائه خدمات انتظامی به افراد ناشنوا و سخت گویش راه اندازی شده و آماده ارائه خدمات انتظامی به این افراد است.

او افزود: در این رابطه شهروندانی که نیاز به حضور پلیس و امداد خواهی داشته باشند ولی امکان برقراری تماس و مکالمه برای آنها مقدور نباشد، می توانند با ارسال موضوع مورد نظر و آدرس خود به سامانه پیامکی ۱۱۰۷۱ از پلیس کمک خواسته و کاربران ۱۱۰ نیز با جدیت و تلاش مضاعفی برای رسیدگی به نیازهای این امدادخواهان عمل خواهند کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied