شمانیوز
شما نیوز

شهردار شیراز:

ساماندهی دست فروش ها مطالبه مردم است

شهردار شیراز با بیان اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده یکی از ضروریات کلانشهرها و یکی از مطالبات اصلی مردم است، گفت: مجوز بسیاری از مشاغل مزاحم در دوران کرونا داده شده است.

ساماندهی دست فروش ها مطالبه مردم است

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، محمدحسن اسدی در نشست ملی رؤسای سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری‌های کشور با بیان اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده یکی از ضروریات کلانشهرها است، گفت: یکی از عمده مطالبات مردمی در تماس با سامانه‌های ارتباطاتی شهرداری، ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم و رفع سد معبر در شهرها است.

وی اجرای این مهم را سخت‌تر از سایر اجرای پروژه‌های شهری دانست و افزود: برخی از مشاغل همانند تعویض روغنی و مکانیکی در خارج از شهرها فعال بودند که اکنون با توسعه ساخت و سازها، این مشاغل در میان بافت‌های مسکونی قرار گرفته‌اند که به دلیل آلایندگی صوتی و بصری که برای شهروندان ایجاد کرده‌اند، باید طبق قانون شهرداری جابجا شوند.

شهردار شیراز با اشاره به فاز توسعه‌ای میدان بازار میوه و تره‌بار و میدان سوم شیراز به‌عنوان پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مهم در این کلان‌شهر، عنوان کرد: ایجاد این میدان‌ها می‌تواند در کنار پاسخگویی به تمام نیازهای شهروندان ساماندهی خوبی را در این حوزه انجام دهد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ساماندهی بازارچه‌ها در شیراز در بستر رعایت مسائل زیست محیطی، بهداشتی و رفع موارد ترافیکی و احداث بازار بزرگ پروتئین برای ساماندهی بازار فعلی دروازه کازرون، گفت: بازار بزرگ پروتئین شیراز با ۴۴ هزار متر مربع زیربنا و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، احداث و با حضور وزیر کشور افتتاح شده اما سخت‌ترین کار انتقال صنوف از بازار فعلی دروازه کازرون و انتقال آنها به بازار پروتئین است و این مهم در حالی است که باید دغدغه حفظ اشتغال و مشتری کاسبان بازار فعلی لحاظ شود.

شهردار شیراز با تأکید بر لزوم اصلاح برخی از قوانین در حوزه مشاغل مزاحم، اظهارداشت: بسیاری از مجوزهای مشاغل مزاحم در دوران کرونا به دلیل خطرات کار در فضای بسته صادر شده و اکنون ساماندهی و جمع‌آوری آنها کار سخت و طاقت‌فرسا برای شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های متولی شده است.

اسدی عنوان کرد: ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم و ساماندهی برخی از دستفروش‌ها به دلیل سد معبر نیز یک مطالبه جدی مردمی است که اجرایی شدن آن سبب افزایش رضایتمندی مردم از ارائه خدمات می‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که مدیریت شهری باید برای رفع معضلات شهری راهکارهای مختلف را دنبال کند،گفت: جلسات مختلفی با مدیران استانی برگزار شده و در مسیر بهبود و اصلاح برخی از فرایندها قرار داریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied