شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

نیمی از دانش آموزان متوسطه دوم هنرستانی می شوند

استاندار فارس گفت: هم‌افزایی میان سازمان فنی و حرفه ای با دیگر دانشگاه‌ها باعث می‌شود زمینه حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی جوانان پیرو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهتر فراهم شود.

نیمی از دانش آموزان متوسطه دوم هنرستانی می شوند

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز ، دکتر محمدهادی ایمانیه در دیدار با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به مباحث سخت‌افزاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: در بحث سخت‌افزاری در سازمان فنی و حرفه‌ای استان فارس تعداد قابل توجهی پروژه‌های ناتمام و منتظر تزریق بودجه وجود دارد.

وی بیان کرد: از طریق فرآیندهای قانونی همچون تهاتر و مولدسازی و ایجاد ارزش افزوده کمک می‌کنیم تا طی یک برنامه‌ریزی هدفمند و منسجم تا پایان دولت سیزدهم این پروژه‌ها به ثمر بنشیند؛ ظرفیت‌های قابل توجهی در قانون بودجه، برنامه‌های توسعه و قانون مولدسازی وجود دارد لذا فرصتی طلایی در اختیار داریم که شاید دیگر تکرار نشود.

او گفت: هم افزایی بخش دولتی و خصوصی شرایط را برای ورود جوانان به محیط‌های کاری خصوصاً در حوزه‌های صنعتی و تولیدی فراهم می‌کند.

استاندار فارس به ضرورت آموزش‌های فنی در دوران تحصیل در مدارس اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که با معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش داشتیم مقرر شد شورای مهارت آموزی استان را تقویت کنیم؛ آموزش و پرورش هدف‌گیری کرده است تا ۵۰ درصد از دانش آموزان متوسطه دوم را به سمت هنرستان‌ها سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر اجرای این هدف بعضی از دبیرستان‌ها به هنرستان تبدیل می‌شوند و سازمان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز هم به میدان می‌آیند تا از این پس اولویت را به هنرستان‌ها اختصاص دهند.

نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: هم‌افزایی بین سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان آموزش و پرورش، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باعث می‌شود در تحقق دستورات رهبر انقلاب پیشتاز باشیم و از ابتدا شرایط را برای ورود جوانان به محیط‌های کاری خصوصاً در حوزه‌های صنعتی و تولیدی فراهم آوریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied