شمانیوز
شما نیوز

معاون استاندار فارس خبر داد:

تایید صلاحیت ۶۶۸ داوطلب نمایندگی مجلس در فارس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: صلاحیت ۶۶۸ نفر از نامزدهای ورود به مجلس شورای اسلامی در استان فارس تایید شده و برای هر کرسی ۳۷ نفر در استان رقابت خواهند کرد.

تایید صلاحیت ۶۶۸ داوطلب نمایندگی مجلس در فارس

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، اسماعیل قزل‌سفلی با اشاره به اینکه مهلت ۵۰ روزه بررسی صلاحیت نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های نظارت استانی به پایان رسیده است اظهار داشت: بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی از ۲۵ آبان ماه امسال شروع شده بود و ۱۴ دی ماه پایان پذیرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس، با اشاره به اینکه ۱۴۹۵ نفر داوطلب نمایندگی مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان فارس بوده‌اند، گفت:در این استان ۶۶۸ نفر از داوطلبین، تأیید صلاحیت شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۷۰ نفر از داوطلبین با عدم تأیید مواجه شده و همچنین ۸۷ نفر نیز عدم احراز خورده‌اند. البته تعداد ۲۷۰ نفر از متقاضیان هم به دلیل نداشتن شرایط ثبت‌نامی و یا انصراف در زمان بررسی صلاحیت‌ها توسط هیأت‌های اجرایی به مرحله بعدی راه نیافته بودند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تصریح کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید یا احراز نشده است سه روز از ۱۷ لغایت ۱۹ دی ماه فرصت دارند اعتراض خود را بر اساس جدول زمان‌بندی فرایند اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه کنند؛ این بررسی‌ها نیز یک ماه توسط شورای نگهبان ادامه خواهد داشت و نهایتاً ۱۹ بهمن ماه نتایج قطعی توسط شورای نگهبان ارائه خواهد شد.

او بیشترین تأیید صلاحیت را برای حوزه انتخابیه شیراز و زرقان با ۲۳۳ نفر عنوان کرد و افزود: کمترین تأیید صلاحیت نیز مربوط به دو حوزه اقلید و جهرم و خفر با ۲۳ نفر بوده است.

وی از رقابت میانگین ۳۷ نفر برای تصدی یک کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود رقابتی نزدیک در همه ۱۵ حوزه انتخابیه استان فارس را شاهد باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied