شمانیوز
شما نیوز

استاندار فارس :

فارس در گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد

استاندار فارس گفت: شکل‌گیری مثلث گردشگری شیراز، اصفهان و یزد در توافق با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در دستور کار قرار گرفته و مقرر شد زیرساخت‌های پروازی و ریلی آن نیز فراهم شود.

فارس در گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر محمدهادی ایمانیه در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه صنایع دستی فارس اظهار کرد: در جهت شکل‌گیری زیرساخت‌های این مثلث گردشگری وعده داده شد تا پایان سال‌جاری راه آهن اقلید - یزد به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: به این منظور شبکه اتوبوسرانی مخصوص انتقال گردشگران داخلی و خارجی در مرکز سه استان یزد، فارس و اصفهان نیز راه‌اندازی می‌شود.

او گفت: علاوه بر این به دنبال یک مثلث گردشگری دیگر نیز با استان‌های بوشهر و هرمزگان هستیم.

وی عنوان کرد: ایجاد و بهره‌برداری از ازاد راه شیراز - اصفهان نیز از زیر ساخت های لازم برای رونق گردشگری است که امید است تا پایان سال جاری به صورت کامل تکمیل شود.

وی بیان داشت: آزاد راه شیراز - بوشهر نیز بر اساس دستور رئیس جمهور و به عنوان یکی از درخواست‌های استانداری فارس در دستور کار قرار گرفته و اجرای آن می‌تواند در رونق گردشگری ۲ استان بسیار تاثیرگذار باشد.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر این استان در عرصه گردشگری و صنایع دستی، گفت: گردشگری فارس احتیاجی به معرفی ندارد و در چهار جنبه گردشگری سلامت، طبیعی، تاریخی و زیارت جایگاه برجسته‌ای دارد.

ایمانیه ادامه داد: فارس با ۳۷ شهرستان و ۱۲۰ شهر بیشترین شهر و شهرستان را در سطح کشور دارد و از یک نقطه جغرافیایی آن تا نقطه دیگر بیش از ۳۰ درجه تفاوت دما وجود دارد.

وی افزود: این استان در گردشگری سلامت حرف اول را در سطح کشور می زند و در گردشگری زیارت نیز پس از مشهد و قم سوم است.فارس میزبان بیشترین بناهای ثبت جهانی و ثبت ملی کشور است و در گردشگری تاریخی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که گردشگری به تنهایی می تواند استان فارس را اداره کند، اظهار کرد: باید با وحدت میان دولت و بخش خصوصی این امر محقق شود.

او با بیان اینکه در احداث هتل ها باید سرمایه گذاران مورد حمایت قرار گیرند، تاکید کرد: حمایت از بومگردی‌ها، ایجاد دفاتر در کشورهای خارجی و حضور سفیران ایرانی در کشورهای حوزه خلیج فارس برای رونق بیشتری گردشگری فارس لازم است.

وی بیان کرد: فارس استانی با بیش از ۸۰ رشته در حوزه صنایع دستی و هزاران مکان گردشگری است و این ۲ ظرفیت، فرصت بی بدیلی برای این استان فراهم کرده است.

گفتنی است نمایشگاه گردشگری پارس - شیراز و نمایشگاه صنایع دستی فارس تا 16 دی ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.


 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied